miercuri, 2 aprilie 2014

PEŞTII MĂRII

Un mic omagiu adus celui ce a fost marele Radu Anton Roman.

Recunosc, e tizul meu! Culmea, îmi şi place...
Şi pentru că în postarea următoare o să vă împărtăşesc un vis secret (mă şi mir ce razna pot să o ia tastele astea), vă ofer un citat din cartea lui. Luat din cartea proprie şi personală, e drept cam uzată de atâta folosire.

"E deja loc comun că românii mănâncă şi preferă aproape numai peşte de apă dulce. La Iaşi sau la Buzău. la Ploieşti sau la Turnu Severin, după cuvântul peşte, urmează automat cuvântul crap (la Cluj poţi spune orice, că tot slănină urmează!) şi aproape nimic altceva.
Dar uite, există, totuşi şi peşte de mare! Puţin cât e! E foarte gustos, e uneori mai bun decât cel de râu şi fluviu. Nu se face altfel, tot ciorbe, tot prăjit în mălai sau în făină, tot la cuptor cu roşii ori grătar. Însă reţineţi această enumerare:
- Guvizii şi hanuşii, tăvăliţi prin mălai şi prăjiţi crocant, cu mujdei de usturoi cu roşii.
-Ciorba de chefal ori lufar, cu legume multe, oţet de vin şi ardei iute.
-Calcanul, cambula, limba de mare la grătar cu usturoi.
Limbă de mare

-Stavrizii dolofani (dar şi rara scrumbie albastră) făcuţi saramură cu o ciuşcă însorită de Tuzla.
-Batogul de rechin-sărat, afumat-cu felii de ceapă crudă şi oţet subţire.
-Zarganul sărat uscat pe sfoară şi bătut, ca ţârii, până e făină.
-Aterina, hamsia, rizeafca-toată albitura mării-gijite un pic de maţe şi aruncate în ulei încins, până se fac galbene şi uscate precum cartofii prăjiţi şi apoi lepădate cu bucurie în zeamă parfumată de oţet cu usturoi şi roşii, că acolo le e locul"

Îmi pare rău, cu ce vinuri se asortează vă spun altădată. Nu de alta dar e frumos şi nu bate vântul. O zi superbă pentru pescuit. Vă las şi îmi urez fir întins!!!

4 comentarii :

  1. Stiam ca pescarului nu i se ureaza nimic de bine (pentru ca atunci in mod sigur va avea ghinion)... (sau asta e doar prin partile noastre?)

    RăspundețiȘtergere
  2. A fost un om de o mare cultura...
    Eu la pescuit joc badminton de regula, n-am rabdare sa stau pe malul baltii. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă nu muşcă nu stau nici eu mai mult de o oră! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !