duminică, 6 aprilie 2014

DE CÂŢIVA ANI M-AM MUTAT

În Constanţa

Poate nu v-am spus dar în afară de pescuit mai am o pasiune. Secretă...
Am rămas cu ea în urma vacanţelor petrecute la bunici. Acum mulţi, mulţi ani. Când mă jucam prin grădină de-a viitorul mare grădinar. Da despre grădinărit este vorba. De ce este secretă? Pentru că pe lângă legume sau verdeţuri sunt şi un pasionat al florilor. Deh, să am ce oferi doamnelor din viaţa mea, deloc puţine.
Acum vreo doi ani un vecin cu pasiune comună (se chinuia în faţa blocului cu un petic de pământ neîndestulător), văzându-mă că îl urmăresc şi din când în când îi mai scap şi câte o povaţă, mă întreabă direct.
-Vecine, văd că îţi cam place. Uite ştiu eu un teren de lucrat, aici în oraş, nivelat dar prea mare pentru mine. Ce zici, mergem să-l vedem şi dacă-ţi place îl luăm pe din două?
M-am perpelit vreo două zile, după care i-am spus:
-Hai să-l vedem! Mergem sau nu mai stăm?
Ce să spun acum, terenul frumos, într-o mare de verdeaţă înconjurat de gard viu de vreo doi metri, zonă liniştită, acces uşor, puţ de adâncime. Ce să vă mai plictisesc, am bătut palma imediat! Am împărţit noua proprietate-n două cu ajutorul a doi araci şi un fileu de tenis şi am plecat la apartamentele noastre.
Cum se apropia primăvara am luat oraşul la talpă să caut unelte şi seminţe, de pe la tot felul de magazine, ceea ce mi-a luat vreo săptămână. Nu râdeţi de mine, nici acum nu m-am familiarizat cu oraşul. Când am ajuns la viitoarea grădină, vecinul terminase deja. Totul. Lucrase pământul, plantase, însămânţase, tot, tot, tot.
Am lucrat şi eu zi lumină. Nu a contat că la sfârşit nu mai aveam nici o unealtă în stare de utilizare. Acum aşteptam cu nerăbdare rezultatul. Curând a devenit mai mult decât previzibil. Peste fileu arăta ca o grădină din poveşti, la mine..., nici nu vreau să-mi aduc aminte. Beneficiile imediate le-a tras florăria din piaţă . Şi câţiva vânzători de legume. Plin de invidie, cu teoria conspiraţiei în minte, decid să iau un interogatoriu vecinului. Dur! Atac la fileu:
-Te rooog (ca să sune ameninţător), spune-mi de ce partea ta de grădină e înfloritoare şi a mea  arată în halul ăsta?
-Măi Radu, am tras cu coada ochiului la tine, de lucrat pământul ai făcut-o bine. Da uneltele şi seminţele de unde le-ai luat?
-De prin magazine sau din piaţă! Dar tu, întreb eu plin de amărăciune gândindu-mă la cele două perechi de pantofi tocite şi la uneltele pe care clar nu le mai pot folosi.
-Dai o bere, să-ţi povestesc?
Încântat că nu mai trebuie să folosesc curent electric pentru interogatoriu (la preţurile astea) aprob scurt din cap. Vine berea...
-Radu, trebuie să-l întrebi pe fii-miu cel mic că el se ocupă de aprovizionare. Apasă pe nişte taste la calculator până apare, ceva de genul ăsta. Stai să-ţi desenez. Da să ştii că nu prea mă pricep.


-Bine, bine am văzut eu asta, dar nu mă dumireşte cu nimic! Zii mai departe!
-Păi, bate câteva taste acolo şi scrie ceva de genul seminţe de legume, după ce-am priceput eu. Şi i se deschide o  foaie care-l întreabă de care. El alege ce vrea, de exemplu seminţe de spanac şi le pune într-un fel de coş de-acolo, de pe ecran. Şi dacă mai vrea ceva, mai pune-n coş, să zicem ceva seminţe de sfeclă roşie.

                      

-Continuă, spune-mi câte săptămâni fac până la tine, cât te costă transportul? Mai vreau amănunte!
-Vecine, mereu a venit a doua zi. Iar transportul dacă luăm cât să ne ajungă la amândoi, nu ne costă nimic!
-Şi-s bune? Nu rişti să păteşti ca mine?
-Păi n-ai decât să  te uiţi la partea mea de grădină. Spune totul. În plus dacă în decurs de 10 zile calendaristice, după achiziţionarea produselor, din orice motiv, doreşti să renunţi, este de ajuns sa le trimiţi înapoi şi-ţi vei primi banii în cont.
-Păi asta nu ştiu dar dacă mai dai o bere îl sun pe fii-miu şi-ţi spun.


Hotărât lucru, vecinul e pus să mă jecmănească. Ajuns acasă deschid laptopul, caut şi mai găsesc câteva lucruri interesante. În primul rând preţuri bune prin comparaţie. Observ cu plăcere că magazinul online este atestat ca "Magazin de încredere" de către Trusted.ro şi a fost premiat ca cel mai bun Magazin în categoria "Casă şi Grădina" la GPeC 2013.
Şi multe altele dar nu vreau să vă răpesc plăcerea de a le descoperi singuri.

Eu pot să vă spun un singur lucru. Niciodată nu voi mai fi nepregătit pentru grădina mea!
Iar dacă vă place grădinăritul, nu fiţi egoişti, daţi un share, să afle cât mai multă lume.



.




18 comentarii :

  1. Da, semintele de toate felurile m-au atras si pe mine pe Covera. Desi stau la bloc si am spatiu putin as insira ghivece peste tot. A, mi-au placut si ghivecele de ceramica de pe site, sunt ieftine si frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  2. La vară când vin la mare, la Mamaia, mă inviţi la grădina ta să îţi admir munca? Bine, şi la bere, fără discuţie!

    RăspundețiȘtergere
  3. orice afla si altii, nu mai este un secret; deci cum sta treaba?

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci imi spui si mie cum e cu topiamburul acela ca vad ca te pricepi :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) De ieri am vrut să scriu un articol despre el dar m-a luat somnul. Scriu azi! :)

      Ștergere
  5. tu gradinar???
    mai taie din ele .... era o replica

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi şi cum să tai din replică?
      Şi aşa e scurtă! ;)

      Ștergere
  6. ...și uite așa, nu am sa mai vând castraveți la grădinar. Spor la...recoltă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi de ce? Eu am pus doar fasole neagră (numită şi chinezească) Şi ceva flori. Aşa ca facem schimb! :)

      Ștergere
  7. Am intrat si eu pe site-ul lor si am vazut ca au o gama variata de produse.E cam tarziu acum sa mai plantez ceva, dar merita sa retin adresa:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poţi consulta calendarul agricol de la ei! Important este să vrei să faci ceva!

      Ștergere
  8. Trebuie neaparat sa gasesc si eu pe cineva care sa imparta cu mine terenul. Toata viata mi-am dorit sa am locsorul meu, in care sa plantez dupa pofta inimii. Inclusiv flori...

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !