sâmbătă, 29 martie 2014

SALATA MEDICAMENT

Ca în fiecare primăvară

Ţin o cură de minim două săptămâni...
Nu pot să neg, îmi şi place la nebunie! Această plantă numită popular "usturoiul urşilor" se poate şi găti dar eu o prefer în salată. Vorbesc de leurdă!
Nu întâmplător ne este dăruită de natură la începutul primăverii, când ieşim din iarnă slăbiţi, cu organismul împovărat de toxine. Cu frunzele ei în formă de paloş, colorate în verde lucios, leurda este unul dintre cele mai puternice remedii din farmacia naturii. Conţine mai multe substanţe binefăcătoare decât ruda ei, usturoiul, şi este mult mai eficientă în tratarea bolilor, calităţi terapeutice care i-au adus titlul de "planta mileniului trei" sursa şi mai multe informaţii.

Are două mari avantaje. Îmi place, repet şi se face extrem de uşor.
Cam aşa:
Porţie pentru o persoană.

Se ia una legătură leurdă din piaţă dacă aţi fost neprevăzători şi nu o aveţi în curte. Frunzele trebuie să fie tinere şi ferme.
Se spală sub jet de apă frunză cu frunză chiar dacă în sine este un antiviral puternic.
Eu unul prefer să rup frunzele la mână ca să evit oxidarea datorată cuţitului.
Poate fi solistă dar merge şi în combinaţii cu ridichi, păpădie sau ce verzituri vă mai trec prin cap.
Mai trebuie un praf de sare (pentru cei ce nu au dezlegare la sare se poate folosi mărar proaspăt) ulei de măsline ultravirgin presat la rece sau de care vă place ori aveţi şi oţet din vin (preferatul meu) sau de fructe.
Se poate folosi şi lămâie dar de la proba din superblog cu LemoSilhouette unde am luat 47 de puncte cred că o să încep să mănânc şi peştele cu oţet!
Puteţi alătura, aşa doar ca pretext, o friptură fragedă de viţel că se pupă cu foc.

Enjoy!


10 comentarii :

  1. Tin minte ca facuse mama o incercare de a ne convinge sa mancam leurda, cand eram mici... Mi s-a parut oribila, desi acum nu-mi amintesc gustul, ci doar senzatia... In schimb, papadia o ador...
    Dar nu am inteles despre curtea cui vorbeai... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună reţeta. Şi eu vreau să încerc! Cu lămâia nu fi supărat, probabil era prea multă greaţa la momentul jurizării! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt supărat! :) Dezamăgit ar fi cuvântul potrivit! Nu de salată!!! :)

      Ștergere
  3. Am mai citit despre leurda. Are gust de usturoi, asa am auzit si foarte multe beneficii. Dar nu am mancat niciodata. Suna bine ce ai gatit tu acolo :)

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !