sâmbătă, 29 martie 2014

PE 24 MARTIE

S-a întâmplat

Să mă uit în calendar. Upsss! A doua zi era dezlegare la peşte...
O căldură plăcută îmi învăluie stomacul. Mă duc la hypermarket unde încerc să-mi aleg un calamar proaspăt căci demult îmi era poftă. Pe patul de gheaţă toţi arătau ca făcuţi după acelaşi calapod.
Ajuns acasă mă apuc să-l curăţ. Îndepărtez capul împreună cu intestinele. După care elimin cerneala din corp unde stă ca într-o călimară, presând uşor cu degetele. Cu cuţitul de filetat peşte, perfect calibrat, tai calm tentaculele imediat de sub ochi astfel încât să nu se desprindă. După, elimin cartilajul calcifiat, ce are aspectul unei bucăţi subţire de sticlă şi îl curăţ de piele că aşa-mi place mie. Cu acelaşi cuţit, evident spălat înainte tai o calotă de anghinare, ba chiar trei că-mi place mult această legumă. Şi nişte vârfuri de sparanghel. Le pun pe un grătar ce are un model asemănător unui calandru. Acela de la radiatorul maşinii. După, le stropesc cu ulei de măsline şi ceva lime, presar nişte busuioc uscat şi gata garnitura. În cele 15 minute până se face calamarul văd o porţiune dintr-un film. Ceva cu o caleaşcă şi cu un vizitiu cu aspect calin. Iar caii aveau aspect de vizitiu.
Sursa

Apropo, ştiaţi că cerneala de calamar se foloseşte la colorarea orezului sau a pastelor făinoase?
Această postare participă la joaca "Duzina de cuvinte" găzduită de Psi în al cărei tabel o să găsiţi scrieri cu mult mai frumoase.

12 comentarii :

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !