miercuri, 26 martie 2014

AVEA COPERŢI VERZI

Şi se numea Haplea

Pe la 2 ani şi jumătate îmi citea mama din ea. Mda avea şi desene cu un burtos cu nasul ca o pătlăgea...
Nu ştiu de ce au ales cartea asta dar ţin minte că îmi spuneau Hăplică.
SURSA

În 1970 ne-am mutat la bunica la ţară unde m-au prins şi inundaţiile (am scris de asta pe undeva). La trei ani m-am dus la grădiniţă în sat. Se făcea şi cu clasa întâia că era învăţătoarea proaspătă mămică. Aşa că am învăţat alfabetul în lipsă de ocupaţie.
În 1972 ne-am "reîntregit" familia la Tecuci, tata terminase Academia Militară şi a fost mutat acolo.
În apartamentul proaspăt primit a sosit şi tot calabalâcul rămas la Bucureşti, unde mi-am regăsit cartea copilăriei! :) Era cam mâzgălită ceea ce dovedeşte că nu mă prea împăcam cu nick name-ul de Hăplică.
Eee, dar acum ştiam să citesc aşa că i-am găsit noi sensuri. Până la şapte ani am tot plănuit o răzbunare pe cartea asta, fără să găsesc o metodă care să mă satisfacă pe deplin. Dar s-a născut fratele meu şi mi-am propus să am şi eu un Hăplică, aşa că a mai dus-o câţiva ani. După care am pierdut-o din vedere sau i-a făcut de petrecanie fratele.
Doar o amintire cu o carte. Sunt atât de mulţi copii care îşi doresc să citească dar care din diferite motive nu apucă să vadă o carte. Pentru asta există proiectul Semn spre carte pe care vă invit şi pe voi să îl susţineţi.
Sigur este doar o picătură, dar cu picături se umple marea. Mai ales că de ceva timp funcţionează cu rezultate frumuşele!
Puteţi vedea aici cum a început şi aici ce s-a realizat! Nu strică să aruncaţi o privire!
Şi să contribuiţi sau să distribuiţi!

Aici veţi găsi tabelul în care şi alţii sprijină această frumoasă iniţiativă dar şi mai multe informaţii despre proiect.

24 de comentarii :

  1. Da, este un proiect frumos. Si mi-ai adus aminte de personajul Haplea, n-as fi zis ca poate rasari de atat de departe din memorie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc mult Radu. Pentru amintirea cu Haplea și pentru susținere. Dacă te rog, corectezi al doilea link?

    RăspundețiȘtergere
  3. Mă gândeam să îţi trimit cartea copilăriei tale! Ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  4. Dar e o amintire faina, acuma! Eu nu stiu de Haplea decat de mai tarziu, cand imi zicea mama de anumite carti din copilaria ei ....

    RăspundețiȘtergere
  5. ce frumos e sa poti imparti cartile tale cu frati, prieteni si orice alti copii care nu au posibilitatea sa le aiba...

    RăspundețiȘtergere
  6. Am ratat aceasta poveste in copilarie... In schimb, am fost pana pe la vreo 16 ani Haplea, dupa spusele mamei... A trait mereu cu spaima ca voi deveni obeza, pentru ca mancam foarte mult... Acum se sperie cand ma vede atat de slaba... :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păcat că nu ai scris la proba cu lămâile! :)

      Ștergere
    2. Ha, ha, faceam apoplexie daca primeam vreo nota proasta, cum am vazut pe la voi... Eu am renuntat la competitie din cauza primei note, 89. :)))

      Ștergere
    3. :) Am luat 61 la proba cu teatrul! Oricum nu-mi place M.M. iar reclama cu Roşia Montană o consider un exemplu de cum nu ar trebui să fie arta!

      Ștergere
    4. Urate note s-au dat! Inca nu am citit articolul castigator la teatru... Stii cumva care este?
      Mie chiar mi-a placut reclama aceea, m-a impresionat... Apoi am vazut o parodie la arhi si mi-au trecut emotiile...:D

      Ștergere
    5. Îmi pare rău, nu ştiu care este! O să le citesc doar după terminarea concursului, când voi putea judeca la rece!
      Şi pe mine m-a impresionat reclama! Extrem de negativ! Şi dacă era atât de grăbită să-şi cedeze aurul trebuia să doneze şi banii obţinuţi pe ea.

      Ștergere
    6. Ca întotdeauna! :) Omul e prin definiţie un animal ipocrit! ;) Mai ales eu!

      Ștergere
  7. Il uitasem pe Haplea! Mie imi placea dar era cam dolofan si prea razaret. Vorba ta la vremea copilariei nu pre il intelegeam eu. Acum pe unde o fi? Prin anticariat l-a vazut cineva?

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !