marți, 18 februarie 2014

O ZI FERICITĂ

Din viaţa mea, evident


N-am crezut că o să mă satur de condus...

S-a întâmplat în urmă cu aproape un an.
După o perioadă de cam două săptămâni în care noi am lucrat liniştiţi şi el prezenta raportul la Belgrad
Se deschide furtunos uşa de intrare de la sediu şi în prag apare Şefu' atât de negru la faţă încât toată suflarea încremeneşte. Secretara îl întreabă grijulie:
-Vai doamne ce s-a întâmplat?
-S-a întâmplat că nenorociţii ăia mi-au suspendat permisul, mâine îmi expiră dovada şi am nevoie de un şofer!
Prudent mă strecor mai în spate, îmi iau un aer preocupat cu telefonul în mână, răsfoind agenda.
Nu de alta, dar mai fusesem în postura asta, cei drept câte două, trei zile ori acum era vorba de minim 30.
Nu vorbesc de faptul că trebuia să fiu disponibil de la 8 până la 23 (de multe ori), nici că era coşmarul de pe scaunul din dreapta al oricărui şofer. Pur şi simplu ura fumatul şi trebuia să fac adevărate artificii ca să pot să trag şi eu trei, patru ţigări pe zi. Îngrozit aud:
-Cred că o să-l aleg tot pe Radu! Ne înţelegem bine şi plus de asta poate acum îl conving să se lase de fumat!
Ceilalţi încep să chicotească ca după o glumă bună.
-Dar cu clienţii mei ce fac, ştiţi că ţin neapărat să mă duc eu!
-Bine că mi-ai amintit! Pe cei importanţi îi rezolvi printre picături iar pe ceilalţi îi predai.
-Dumneavoastră m-aţi învăţat că toţi clienţii sunt importanţi!
-Dar şi şeful e important! Acum predă tot ce trebuie şi du-te acasă să te pregăteşti!
-Pentru 30 de zile? întreb eu deja resemnat
-Aş vrea eu! M-a luat radarul cu 186 la oră pe A2 deşi puteam să jur că n-aveam mai mult de 178.
Simt cum mă cuprinde disperarea la auzul celor 90 de zile şi mă gândesc cum să fac să-mi salte permisul în seara asta când aud:
-Predă şi maşina că de mâine mergi cu a mea! Te duc eu acasă!
Pe drum, tot încercând să găsesc soluţii salvatoare, îmi aduc aminte de un amic din Bucureşti care trecuse printr-o situaţie parcă trasă la indigo.
Ajuns acasă pun mâna pe telefon şi îl întreb ce şi cum. Îmi spune că potrivit legislaţiei actuale, poţi să redobândeşti carnetul în 30 de zile. Ştiţi noi şoferii cu ştate vechi citim legislaţia doar dacă suntem nevoiţi. Încerc să aflu cât mai multe amănunte dar îmi spune că are treabă şi îmi trimite un link de pe care cică pot să aflu tot. Dau iama la laptop şi încep să sap. Evident sunt o mulţime de site-uri dar pentru chestionare auto şi legislaţie tot cel trimis de amicul meu este cel mai complet şi intuitiv. După ce mă dumiresc în ce condiţii se poate scurta perioada de suspendare (o nouă testare) fac repede trei teste. Evident le pic, nu rău la 11 şi la 12 puncte din 13 necesare. Mă concentrez un pic şi pe următoarele două le trec.
Rog un coleg să-mi aducă tableta firmei care şi aşa stă părăsită într-un sertar. Uraaa, merge foarte bine şi pe tabletă!
A doua zi dimineaţă, îi explic pe scurt ce-am aflat şi-l duc să-şi facă programare pentru examen. Evident, argumentul decisiv a fost că e păcat să stea degeaba o maşină!
-Hai să ne întoarcem să anulăm programarea că n-am timp să învăţ!
Triumfător îi pun tableta-n braţe şi-i spun:
-Eu conduc lin, dumneavoastră faceţi chestionare!
S-a uitat lung la mine şi s-a apucat! După fix 32 de zile era cu permisul în buzunar! Şi eu din nou fumător cu normă-ntreagă! Asta da zi fericită!


În scurt timp termină fiul meu liceul şi vrea şi el permis. Pentru că mi-a plăcut, a dat rezultate o să-i recomand să-l folosească şi el aşa cum vă recomand şi vouă
Stimate cititor îţi urez, în caz că nu-l ai, ia permisul auto din prima!



16 comentarii :

  1. Nu ca nu m-as bucura de recuperarea permisului, dar cred ca era si mai bine daca te lasai si tu de fumat;) (acu probabil toti fumatorii se gandesc de "bine" la mine)
    O sa intru si eu pe adresa postata de tine, nu de alta dar mi-ar prinde bine un permis:)

    RăspundețiȘtergere
  2. fumatul e ca si vorbitul la mobil ... ar trebui interzise in timpul condusului pentru ca iti distrage atentia (fie ca recunosti fie ca nu)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Emod, conduc de aproape 30 de ani şi nu mi s-a întămplat nimic la volan din cauza tigării! :)

      Ștergere
    2. Pai banuia ca vei nega, de asta am fost si amintit aceasta parte. Dar hai recunoaste ca am dreptate.

      Ștergere
    3. Eu n-am negat nimic! În 30 de ani, singurul lucru pe care l-am păţit a fost că mi-am ars un tricou, de fapt a mică gaurică fumând în timp ce conduceam! Şi ca să fiu sincer m-a ajutat de multe ori sa nu adorm noaptea la volan! Serios!

      Ștergere
  3. Of, fumatul asta, eu am trecut la electronica, sa vad cat ma tine :) . Frumoasa abordare a temei. Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumes Dor! Povestea este reală aşa cum mi-o amintesc eu! :)

      Ștergere
  4. Mi-a plăcut mult povestea ta, Radu. Eşti un călăuzitor, extraordinar de bun pentru semenii tăi şi în plus ai un stil unic, aparte de-a rezolva ceea ce este inconvenabil pentru tine.
    Ce tactică elegantă ai abordat, doar să scapi de sub ochiul vigilent al şefului. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc mult Ştefania! Aprecierile tale înseamnă mult!
      Stil unic dar productiv! :)

      Ștergere
  5. Uite asa patesc si eu cand trebuie sa ma intalnesc in spatii nu prea deschise cu oameni care nu fumeaza. Ma enerveaza sa ii stiu numarandu-mi tigarile, stramband din nas, incercand sa ma convinga sa renunt... La volan cred ca as innebuni daca as trece prin asa ceva. Sef sau nu, ar zbura urgent din masina sau i-as oferi volanul... :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Si uite-asa ai ratat ocazia sa te lasi de fumat :))
    Foarte ...intuitiv textul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am ambiţia să mă las când vreau eu! :)
      Mulţumesc Elly!

      Ștergere
  7. Felicitari Radu, cred ca si eu ti-am purtat noroc :P

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !