marți, 4 februarie 2014

LAUDA DE SINE

Mai miroase şi a bine...

Luni dimineaţa pe la 9.30. Soneria!
Strig din baie:
-Mă bărbieresc, aşteptaţi puţin!
Deschid, vecinul de la 4 cu fruntea cam înnegurată.
-Domnul Radu, am dat de un mare necaz. Aseară am dat o mică petrecere, a fost ziua mea.
-La mulţi ani! spun eu automat. Dar ce s-a întâmplat?
-Un invitat mai neîndemânatic (probabil un eufemism pentru o anumită stare) a lovit măsuţa şi paharele cu vin roşu s-au vărsat pe covorul de Buhara, cel care îi place atât de mult soţiei.
Aşa-ţi trebuie, îmi spun în gând ros o clipă de invidie că n-am fost invitat.
-Sper că n-aţi făcut nimic, în sensul să încercaţi să ştergeţi pata!
-Recunosc, a fost primul impuls. Noroc că doamna X era la noi. Dânsa ne-a spus că aţi ajutat-o într-o situaţie asemănătoare şi ne-a recomandat să urmăm sfaturile de pe blogul dumneavoastră!
Ei, dacă a intrat pe blog merită să-l ajut, îmi spun.
-În jumătate de oră sunt la dumneavoastră. Încercaţi să mai scoateţi din umezeală cu încă un rând de hârtie absorbantă!
Înarmat cu cele necesare sun punctual la uşa lui. În jumătate de oră scot  pata, spăl şi covorul ca să nu se vadă diferenţe şi cât se usucă (30 de min.) stăm la o ţigară de foi şi la un pahar de coniac.
Din vorbă-n vorbă ajungem la o polemică privind ficatul de ton conservat.
Eu susţin sus şi tare că cel mai bun este cel care l-am mâncat din conserve norvegiene şi udat cu vodkă rusească băută din aşa numitele pahare cu gheaţă (pahare mici cu fund gros, se răcesc în congelator).
Mă priveşte aprobator, se scuză un pic. Când se-ntoarce mă întreabă:
-Aceasta este?
-Da! răspund cu greu privind cu jind conserva.
Numai o clipă, îmi spune văzând că dau să plec.
Se-ntoarce cu o punguţă.
-Pentru amabilitatea dumneavoastră! M-aţi salvat!
-Chiar nu trebuia, e normal să ne ajutăm! spun eu fără să deschid punguţa aşa cum este politicos.
Evident, ajuns acasă dau iama în ea şi mi se-ncălzeşte sufletul! Trei conserve de ficat de ton afumat norvegiene (nu dau marca că e reclamă şi nu am voie pe blogul ăsta), două trabucuri şi o sticluţă cu vodkă Beluga (una din preferatele mele de pe timpuri).

Am preparat-o/aranjat-o grăbit şi salivând îndelung cam aşa:
În primul rând am băgat păhărelele la congelator.
Am scos din frigider o sălăţică şi o ceapă roşie de Buzău.
Pfoaiii! N-am lime, lasă că merge şi cu lămâie.
La repezeală pun câteva frunze de salată pe farfurie (deh, n-am primit moştenire platouri de argint aşa cum se cade la gustarea asta), tapetez cu rondele de ceapă, peste care scurg preţiosul ulei din conservă fără să
irosesc o picătură! Celelalte două conserve le dosesc strategic.
Tai ficăţelul în cubuleţe, îl răstorn peste ceapă şi ornez la repezeală.
Bag un pic la frigider.
Prăjesc uşor câteva felii de pâine pe care le croiesc ceva mai mari decât rondelele de ceapă.
Scot de la frigider şi de la congelator, pun un pic de vodkă-n păhărel să se răcească şi să-şi slobode aroma.

Aşa mi-a ieşit, eram grăbit.
După care mă apuc de clădit. Pâine prăjită, un petec de salată, o rondea de ceapă, un cubuleţ de ton. Dacă nu vă place ceapa puteţi să o înlocuiţi cu o feliuţa de lămâie fără coajă. Chestia asta trebuie să o puteţi lua dintr-o singură îmbucătură ca să meargă şi o gură de vodkă. :)

Să nu-ncercaţi mai mult de o dată pe zi!





22 de comentarii :

  1. Pai probabil ca ingrasa... Dar suna al naibii de tentant :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La cât costă sigur nu îngraşă! :) Şi apoi e peşte!

      Ștergere
  2. La fiecare imbucatura trebuie sa bei o gura de vodca? Pai nu te ia de cap la urma? :D

    RăspundețiȘtergere
  3. de obicei sustin cum ca nu-mi place pestele, dar as putea face exceptie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi după aia să dai vina pe mine că te-am învăţat cu nărav! :)

      Ștergere
  4. Ce mă fac eu acuma, Radu, care habar nu am cei aia vodkă şi care n-am gustat cel puţin în viaţa mea alcool de niciun fel?
    Merge bunătate de ton, cu ceai de fructe de pădure? Glumesc desigur.
    Ce bine arată platoul tău şi mi-ai făcut o poftă, mamă mamă, şi înghit numai în sec. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ceai negru cu ghiaţă! :) Vorbesc cât pot eu de serios! :)

      Ștergere
    2. Îmi place ceaiul negru cu gheaţă şi puţină lămâie! E foarte revigorant! :)

      Ștergere
    3. Mă bântuie vodka de ieri de am reuşit să scriu ghiaţă! :)
      Ceaiul negru nu poate înlocui vodka dar merge destul de bine dacă este neîndulcit!

      Ștergere
  5. Gata, am scăpat de spălat covoare. Te sun pe tine... am ton, gheață afară cât cuprinde. Vodca o dai tot tu... pe gât.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă e ficat de ton afumat cu vodkă Beluga scot orice pată de pe covor. Unde nu merge cu Kirby, merge cu foarfeca! :)

      Ștergere
  6. ...mamăăăă, câtă informaţie! Kirby, apoi ficat de ton afumat norvegian, păhăruţe congelate, vodkă Beluga, îmbucătura perfectă de pâine prăjită cu delicatese. Mor aici. Am pete pe covor, că-i alb-crem, dar restul de ingrediente nu. În plus, cu prima ocazie le caut şi le dosesc pentru un moment perfect, nefestiv, celebrând viaţa...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-o să-mi iert niciodată dacă mori din cauza mea! Mai bine celebrează viaţa! :)
      Vezi, dacă erai din Constanţa acum nu mai aveai pete pe covor! :)

      Ștergere
  7. Ce imi faci tu mie, Radule! Conserva cu ficat de ton, lamaie, paine prajita... Nu stiai ca sunt o pofticioasa? Eu al cui covor sa il spal, ca sa primesc conservele alea? :))) Aproape ca m-as risca sa beau si o gura de vodca, pentru a vedea cum se potrivesc. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te rog, eu am scos o pată dificilă care altfel rămânea în veci pe covorul de 1500 de EUR! :) L-am spălat deoarece pe porţiune petei rămăsese prea curat, diferenţa fiind evidentă.
      Ca şi la icre negre, la ficatul de ton afumat, o vodka neutră şi albă, cu iz de pământ dulce, e singurul însoţitor acceptat! :)

      Ștergere
  8. Felicitari pentru reusita cu covorul :)
    Acela e ficat sau un fel de pate din ton? Culoarea nu ma incanta...
    Eu ador pestele dar ce vad in farfurire nu-mi face pofta pentru ca nu-mi prea place pate-ul...

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !