sâmbătă, 1 februarie 2014

ÎNTÂMPLARE DIN PĂDURE

Duzina de cuvinte

O zi de primăvară timpurie...
Pe  poteca ce şerpuieşte prin pădure după un tipar numai de ea ştiut, se strecoară un ciobănaş cu o mică turmă de oi. Ajunge în sfârşit la locul de întâlnire, stânca aceea în formă de şură pe spatele căreia se sprijină un brad destul de gros deşi un pic cam şui. Cum nu venise cel ce trebuia să ducă oile sus  la stâna de pe munte, aşterne la poalele stâncii un şorţ din piele pe care se aşează şi din desagă scoate un boţ de mămăligă, o bucată de brânză şi se apucă să mănânce molcom fără să scape din ochi mica turmă. Ceva mai încolo un râs măricel se linge o clipă pe bot după care se transformă în stană de piatră pândind el ceva. O oaie sură şi probabil un pic senilă se îndepărtează de stâncă. Îmboldit de al şaptelea simţ, ciobănaşul se scoală repede în picioare, pune mâna pe toiagul din lemn de corn de care e nedespărţit în pădure, tocmai la timp ca să-l vadă pe cel mai feroce tiran al pădurii pregătindu-se să sară asupra acelei oi răzleţe. Toigaul îşi făcu bine treaba punând râsul pe fugă. Apucă să-şi scuipe de trei ori în sân după care auzi o voce în spatele lui.
-Bravo Ionică, văd că nu te-ai speriat! Nu-i rău pentru prima ta ieşire cu oile prin pădure! Ce căciuli ne făceam dacă-l doborai! spuse bărbatul ciufulindul.
-Dar era aşa de frumos, tată...

Râsul Carpatin


Această postare participa la jocul săptămânal "Duzina de cuvinte" unde veţi putea găsi cu adevărat scrieri interesante în tabelul lui Psi.

26 de comentarii :

  1. ...mama avea o haină din pisică sălbatică. Superbă. Albă şi cu puncte maro. Doar că lăsa la păr mai ceva decât cele 8 animăluţe ale mele la un loc. Căciulă de râs ...zici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da avea un amic de-al meu, fratele Andei Onesa cea din "Noi cei din linia întâi"! :)

      Ștergere
  2. Frumos rasul intradevar.... si foarte placut textul. Or mai fi rasi prin padurile noastre?

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos text si plin de invataminte. Ex- Nu lasati oile-n padure ca le-apuca rasul. Sau -cat mananci branza cat botzul, te umfla rasul cu totul.

    dupa cum observi, iar sunt in deplasare fara diacritice.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i nimic, m-am obişnuit cu deplasările!
      De reţinut învăţămintele! :)

      Ștergere
    2. Stiu si cu Scufita rosie, da iti spun in privat...

      Ștergere
    3. De-abia aştept! Îmi plac variante noi, altele decât le ştiu! :)

      Ștergere
    4. Păi de asta aşteptam cu nerăbdare, pe privat, povestea ta. Vreau să-mi îmbogăţesc bagajul de învăţăminte! :)

      Ștergere
  4. Mi-a plăcut mult povestioara ta pastorală, Radu.
    Frumos tare şi Râsul Carpatin, din imagine.
    Are noroc, Râsul, sărmanul, că este că este protejat prin lege, altfel cred că, acum, era numai căciuli, la ce blană frumoasă are.
    Ai un week-end minunat, Radu! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eram curios dacă ştie cineva că este protejat! :)
      Dar ce te faci când atacă omul? De regulă la carotidă!

      Ștergere
    2. Ei, ar fi bine ca omul, să nu-i încalce teritoriul şi atunci ambele părţi vor fi mulţumite. Omul prea se crede stăpânul acestei lumi, iar, natura îl mai atenţionează din când în când şi-i arată cât de neputincios este. :)

      Ștergere
  5. pacat ca avem tot mai putine animela prin paduri.
    exceptand 2-3 caprioare, nu cred ca am reusit sa vad nici un alt animal salbatic de cand bat padurile noastre.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În pădurea Gârboavele, lângă Galaţi era pe vremuri o grădină zoologică!
      Lăsând gluma la o parte eu am văzut ceva mai multe!

      Ștergere
  6. No: acu zi tu: Labiș și-a ucis căprioara și tu n-avuseși inimă să răpui o felină sălbatică... O să te reclam la ”Asociația Vânătorilor Necruțători cu Râsul Românesc”...:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Chiar frumoasa povestea ta.Incepi sa-ti imbogatesti stilul!;)

    RăspundețiȘtergere
  8. Acu tu intelegi ce vrei;) Din partea mea a fost o apreciere:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Mi-ar fi placut sa gasesc o gluma, ceva cu care sa merg pe firul lasat de tine prin padure, insa abia ce am vazut aseara cum oameni inconstienti omoara si bruma de tigri salbatici care mai traiesc pe pamant, numai pentru a le vinde blana si oasele. Nu am prins de la inceput emisiunea si habar nu am ce fac cu acele oase... :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt şi eu o dată aproape serios şi... :)
      Aproape orice de la tigru se foloseşte în medicina tradiţională chineză!

      Ștergere
  10. Frumoasa povestea ta dar de ras parca si mie mi-ar fi parut rau sa-l omor. E un animal prea frumos. Stii ca eu iubesc toate felinele :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eee. nu-l chema Snow! Am avut norocul să văd acest animal din ce în ce mai rar în propriul habitat! Mi-a fost milă şi-n poveste! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !