vineri, 14 februarie 2014

CUM SĂ IEI BACUL

Pe drumul de întoarcere

De la Tecuci, în judeţul Galaţi spre Constanţa
Firma avea nevoie de mine! Cel puţin aşa spunea sms-ul primit. În plus trebuia să ajung până la o anumită oră în Constanţa. Deh, mă mobilizez şi eu după puteri şi la ora nouă sunt în Şendreni, la benzinărie să-mi beau cafeaua!
Intuind că ora s-a cam făcut, dau un telefon la birou.
Răspunde secretara, proaspătă absolventă de liceu cu certificat din acela digital de competenţe!
-Domnişoară, sunt la Şendreni, caută te rog pe net cum pot să iau bacul cât mai rapid! întreb eu plin de speranţă.
Fără nici o umbră de ezitare primesc răspunsul
-Păi domnul Radu, la liceul...vă costă doar cinci sute de lei şi vă trece la cerere şi ce mai vreţi pe diplomă!
Cum îmi luasem bacalaureatul în 1986 şi m-am mai chinuit şi ceva timp stând cu folos în căminele studenţeşti din Regie, folosind cunoştinţele acumulate reuşesc să-mi vărs cafeaua fix peste ţigara proaspăt aprinsă.
Am mulţumit politicos pentru informaţie şi cu câteva întrebări puse celor de la benzinărie, m-am cam lămurit.
Am traversat Dunărea pe la Măcin şi am avut ocazia să admir nişte munţi foarte vechi iar la un popas să văd şi legendarul balaur dobrogean.
Cu secretara a mai avut şi şeful meu câteva experienţe interesante, de orientare, nu vă gândiţi la prostii!
Acum lucrează la o firmă de turism! :)

Aşa se ia bacul!

Update: 26.07.2014-  „Articolul participă la concursul Moment umoristic, organizat de Cudi & Ketherius

20 de comentarii :

  1. M-am distrat! Dar m-am distrat! Zici că e una din acele perle găsite pe net. Să reacţionezi aşa subtil, să reuşeşti doar să verşi cafeaua şi să nu-i zici nimic, mi se pare extraordinar. Lăsând partea amuzantă deoparte, nu am luat bacul decât de 2 ori în viata mea şi nu îmi amintesc prea multe. Am ceva amintiri legate de Tulcea-Sulina, cu o tabără ceva...şi am trecut la Brăila o singură dată, nu mă întreba, spre ce. Deci ...vagi amintiri. Aş vrea să văd şi eu munţii Măcin şi cetăţile vechi de pe acolo. Poate într-o zi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tulcea-Sulina, exclus bacul! poate un vaporaş sau celebra (pe atunci) Săgeata Rapidă.
      Pot să vă fiu ghid, îmi place zona, deşi nu prea o să vedem cetăţi... :)

      Ștergere
    2. Va conduc eu! Tu sa ne fii ghid în Constanta, la epava, măcar dacă bac nu ai.

      Ștergere
    3. Maria, epava a fost la Costineşti până au furat-o hoţii de fier! :)

      Ștergere
  2. Vorbesc 2 blonde:
    - Auzi, fata, a picat Eminescu la Bac!
    - Lasa, fata, ca-l ia la anul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi tu acuma! :) Poate au un coleg cu acelaşi nume şi căruia în secret îi strâng pumnii, fiecare cu pasiunea ei. :)

      Ștergere
  3. Asta îmi aduce aminte de o scenă în armată, în dormitor seara târziu se asculta muzică cu un radio ce ziua stătea ascuns prin dulapuri. Printre alte emisiuni chiar "Vocea Americii" (trebuie să fac precizarea că era pe vremea lui împuşcatu'). La un moment dat unul spune încântat "Sting" (Police) şi dintr-un colţ al dormitorului se aude somnoros un "Da, stinge-l odată!!!"
    Când eram pionier :), am fost într-o tabără de vară la Bereşti, prin Galaţi, şi atunci am făcut o plimbare pe Dunăre de la Galaţi la Tulcea şi înapoi. A fost super!!!
    Să nu mă întrebi ce căutam într-o tabără la 20km de Prut! Ne-am luat ţeapă cu profu de sport! A spus că ne duce în tabără la munte şi noi chiar l-am crezut!!!! Sau poate omul stătea prost cu orientarea, la fel cum a fost cu acea colegă a ta!!! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt ceva dealuri prin zonă!:) Înalte şi abrupte!
      Dacă ai mers cu trenul între Bârlad şi Bereşti ai trecut prin unul din cele mai lungi tuneluri din ţară!
      Asta da amintire de pioner! :)

      Ștergere
    2. Să nu spui că ai fost la Tulcea cu bacul...

      Ștergere
  4. Super tare raspunsul absolventei, stia din proprie experienta cum se ia bacul, e clar :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. :)) Mă prăpădesc de râs, Radu, de răspunsul secretarei.
    Inocent, evidenţiind prin el, valoarea şcolii româneşti de astăzi!
    Ei, dar câte perle ni se vor mai da de auzit urechilor de acum înainte, la cum funcţionează sistemul de învăţământ, din nefericire pentru noi.
    Ai un week-end minunat, Radu! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce pot să spun Ştefania! E adevărat că şi limba română îţi poate juca feste. Cred că lipsa lecturii este "vinovată" de multe asemenea gafe.

      Ștergere
    2. Cred totuşi că a fost doar o glumă din partea ei! De fapt, sunt convinsă de asta. Suma menţionată de ea, îmi întăreşte convingerea, pentru că nimeni n-ar mărturisi-o, mai ales la telefon şi mai ales unui străin, chiar dacă se ştie că există astfel de practici, ele se fac destul de discret, e adevărat, cu unele excepţii când sunt dezvăluite din răzbunare, însă cred că aici nu e cazul. :)

      Ștergere
  6. Gluma, negluma, cert e ca a fost foarte buna. Si felul cum ai povestit e perfect. M-a umflat rasul.
    Cu mare rusine tre' sa-ti marturisesc ca eu n-am luat bacul. Niciodata. :( N-am ajuns prin zona aceea niciodata si niciunde altundeva unde circula bac. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Ha-ha! Buna asta: acum lucreaza la o firma de turism, imi dau seama :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Povestea este reală. Pe bune!
      Dar mai este aia de pe celălalt blog în care o persoană asemănătoare sună de la call-center şi întreabă:
      "-Doamnă, data trecută când v-am sunat trăgeaţi gaze! Acum poate să vină cineva la dumneavoastră?"
      A fost un moment de tăcere...
      Doar unul, pentru că toată lumea se tăvălea pe jos de râs.

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !