duminică, 8 decembrie 2013

PRIMA LEAPŞĂ DE PE ACEST BLOG

Vienela mi-a dat-o dar nu mă supăr deloc

Motivul e foarte simplu! Îmi place! Să citesc...
Încep cu o urare, Vienela să trăiască vremuri interesante Ionuţul tău. De la 20 de ani lumea se vede altfel. Mai fără griji, mai fără bani...

Prea multe cărţi!



Gata cu vorbăria că avem o leapşă de făcut! Deci:

1. Prima mea amintire cu mine citind.
Păi când a venit mama şi mi-a confiscat veioza aprinsă sub cearşaf. Poveştile nemuritoare s-au spulberat şi am hotărât că-i timpul de ceva mai serios.

2. Prima carte pe care am citit-o şi recitit-o.
Nu ştiu dacă există cu adevărat o "prima" ! :) E la fel de complicat cu chestia aia cu prima dragoste! Cine a spus că nu se uită înseamnă că n-a citit! :)

3. O carte pe care fiecare copil ar trebui să o citească.
Depinde de vârstă, personal recomand "Cireşarii" de Constantin Chiriţă deşi sunt multe ce se-nghesuie pentru-n loc mai în faţă!

4. Locul meu preferat de citit.
Oriunde există timp şi spaţiu, inclusiv pe budă!

5. Accesorii obligatorii în timpul lecturii.
Acum să fim cinstiţi! Aşa cum două femei nu sunt la fel nici două lecturi nu cer aceleaşi lucruri!
Fără îndoitul paginilor! Indiferent din ce motive! Sexul nu-i o scuză!

6. Numărul cărţilor de pe lista mea de lecturi viitoare
Câte pot! N-am neapărat un plan.

7. Ultima carte pe care am primit-o sau am cumpărat-o.
Nu am făcut o agendă! Că doar azi n-am ieşit din casă. Dar am o bibliotecă mare pe care sper să reuşesc să o donez până la Crăciun!

8. O carte care mi-a schimbat viaţa într-un fel.
Nu m-am gândit niciodată, dar aşa la repezeală aş spune "Nobila Casă!" J.C.

9. O carte care-mi place, dar care pare să nu placă mai nimănui.
Prea multe pentru o enumerare!

10. O carte care nu-mi place, dar pe care toată lumea pare s-o iubească.
Nu am o carte dar am un autor Paulo Coelho.

11. O carte care mă intimidează.
"Acea fată frumoasă" Radu Tudoran

12. Trei dintre scriitorii mei preferaţi.
Sunt mulţi dar ceri doar trei! Bine:
Frank Herbert
James Clavell
Isaac Asimov
Dar nu numai ei! :)

O recomandare pentru Vienela ce mi-a dat leapşa şi pentru cei pe care îi rog s-o preia Emod, Genevieve, si Adriana: "Elevul Dima dintr-a şaptea" Spor!

19 comentarii :

  1. da, as prelua-o chiar acum dar se potriveste cu ceea ce public eu? sau tema nu e cartea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Emod, nu-i obligaţie, doar dacă îţi place şi ţi se potriveşte.
      Ceva cărţi cu ciuperci! :)

      Ștergere
  2. eu mi-am scris leapșa și o dau mai departe la Genevieve și Adriana ... era și o vorbă, ceva de genul: "pfiu, pfiu... casă" ce o puteai invoca când doreai și acolo erai imun până ce ieșeai de bună voie de sub protecția imaginară.

    RăspundețiȘtergere
  3. In primul rand, citind, aproape ca uitasem ca e o leapsa. Mi-am amintit abia cand am vazut ca trebuie s-o dai mai departe. Ma bucur ca n-am fost in gandul tau. Pe ultimele lepse nu le-am mai facut. Am facut vreo 3 sau 4, nu ma topesc deloc dupa ele. Asta ca sa ma tii minte, daca vreodata vei avea vreun impuls :)
    Carti care nu-mi plac...am si eu cateva pe lista. Prima e Magicianul lui Fowles, am tot spus-o pe bloguri. Si mi-am pus paie in cap :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-s nici eu mare amator de lepşe dar sunt mare amator de cărţi! Sigur o să te pomenesc în următoare dar pot să modific şi acum dacă vrei! :)

      Ștergere
    2. Tu ma poti pomeni dar asta nu inseamna ca fac leapsa :) Cat mi-esti tu de drag :)

      Ștergere
    3. Am vrut să te zgândăr un pic! Da mă gândesc eu la leapşă cu Snow, să văd de te lasă inima să nu participi. Plec să găsesc ceva complici în blogosferă! :)

      Ștergere
  4. Mâine răspund şi eu la leapşa Vienelei. Am citit "Elevul..." demult, demult de tot. În primăvara asta fiică-mea l-a descoperit pe Drumeş şi la citit tot, sau aproape tot. Apoi şi prietenele ei din clasă s-au îndrăgostit de Drumeş!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Auoleu! Leapşă! Sunt rară pe net mai nou dar dacă Adriana aia sunt eu...văd eu cum fac. Noi doi suntem din acelasi film, cred că am trăit asemănător ca despre veioză şi lanternă sub plapumă mi-amintesc şi eu. De Elevul Dima...ce să mai spun? Un lucru nu l-am priceput? Cui donezi ce? Cărţile? E o glumă, nu? Sau biblioteca ...ca mobilă? Eu ...recunosc...de cand cu virtualul ...citesc rar. Vă admir pe toti cei ce vă organizaţi timpul. Dar ...incet, incet...imi intru iar in ....mână...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cărţi vreau să donez. Avem un mic proiect aici în Constanţa care sper eu ca până la urmă să şi funcţioneze! :)
      De fapt biblioteca aia se întinde pe trei pereţi şi e la fel de plină peste tot!

      Ștergere
  6. Mi-au plăcut răspunsurile tale, Radu.
    Sper să-ţi împlineşti această dorinţă de-a dona din cărţile tale aducând multă bucurie în sufletele cuiva şi zâmbete pe chip.
    E un gest nobil pentru care te felicit.
    O seară minunată îţi doresc, Radu! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Radu, ma iarta ca vin atat de tarziu la tine! Am avut zile nebune, in care totul s-a derulat cu o viteza ametitoare.
    Iti multumim din suflet pentru urare si ti-o intoarcem inzecit!
    Nu am citit Acea fata frumoasa, dar o voi cauta, pentru ca mi-ai trezit curiozitatea. Sunt foarte multi ani de cand nu am mai citit macar un rand scris de Radu Tudoran. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vienela vii când poţi sau când îţi place! :)
      Cu grijă la "Acea fată frumoasă". Mi-a luat cam un an să o termin, iar între pagini cred că am mai citit tot ce am apucat. :) Mult mai uşor a fost cu Dostoievski! :)

      Ștergere
    2. :D Nu cred... Nimic nu este mai greu... Mie mi-a dat, la propriu, dureri de cap Dostoievski. :))))

      Ștergere
    3. Crede-mă! "Crimă şi pedeapsă" o citeşti fredonând! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !