vineri, 6 decembrie 2013

JOCURI DE CUVINTE

Am fost provocat şi simt că am talente

Câteva mici şi doar latente...
Hai să povestim cumva şi despre ce vorbim.
Păi o cumătră mare (pe FB, pe net,etc...), pune doişpe vorbe la frigare.
Şi le frige bine, bine. Diacritice... nu prea le pune.
Şi ne lasă la gustare,să ne întrebăm, ce sens au oare???

Dacă pofta v-am deschis
Să citim ce am de zis...

Cum am anunţat cu multe ore înainte sau în urmă. Important e cum vă place. Titlul meu va fi:

"Gaşca de gâşte"

Aveam vreo patru sau cinci ani.
 Locaţie malul Horincei din satul Găneşti comuna Cavadineşti, pe undeva prin judeţul Galaţi!
Mă jucam cu o creangă  de vişin sau de nuc, scormonind cu înverşunare în micul deşert de pe mal. Când văd că vin! Ele!!!
sursă

Caut ceva să mă apăr şi o ţeapă îmi intră-n călcâi. Încerc să fug dar tipa sau tipul din faţă mă ţine de fund.
Cea din spate se îndreaptă exact ca un tanc şi mă prinde de şorţ ( da, ce vreţi, eram la grădiniţă, din alea albastre, de demult). Călin, prietenul meu cu-n an mai mare mă ajută să mă sui în copac şi pune pastramele alea (am ajuns să le-ndrăgesc mai tărziu) într-o poziţie de şah mat! Adică a scos un dihor din desagă.
Probabil că a fost primul meu antrenament pentru multele din cursele de semifond pe care aveam să le câştig mai târziu!
Bine, bine şi cursa aia mică cu prietenul meu calin, Hatatitla (da ca şi în Winnetou), mi-a adus ca premiu cel mai mare desert personal, un tort din care 12 persoane şi-un mâţ s-au putut sătura.
Acest articol partricipă la jocul duzina de cuvinte de la Psi

32 de comentarii :

  1. Haioasă poveste! Erau frumoase şorţurile acelea, cu toate că acum mă mir că le purtau şi băieţii, şi fetele...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe vremea aia toţi le aveam. Am şi poze dar nu le pun! :)

      Ștergere
  2. Văleu! Ce mai potriveală! Ale tale ciupesc, gâsca mea cântă fals. Nene, ....suntem ori obositi, ori prea odihniţi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se mai nimereşte câte o gâscă deghizată-n lebădă! :)
      Şi să cânte!

      Ștergere
  3. Cam agresive gastele alea... dar nu am inteles cum e cu "pastramele" puse de Calin...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aşa privesc eu gâştele acum. Dacă n-ai mâncat feliuţe de pastramă de gâsca pe pâne caldă (de secară), cu un pic de hrean înrăit de proaspăt, mult ai pierdut! :)

      Ștergere
  4. corecţia ar fi că nu pun niciodată diacritice. astfel, la duzina de tura asta erau de fapt vreo 30 de cuvinte! :P
    şi... nu-s deloc o cumătră mare ci doar un mâţ pervazier. :)
    bun venit în joacă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,da, din ăla de-mi mănâncă mie şoricelul! :)
      Ăla din articolul din urmă.

      Evident toate sunt glume!
      Cumătră mare e cu sens apeciativ aici! :)

      Ștergere
  5. Am ras pe săturate
    de cele întâmplate
    am râs și mai tare
    gândind, ce-ar fi fost oare
    dacă prin zonă era vreun pisicel
    să poftească la pastramă crudă de...șoricel
    sigur l-ar fi înghițit, rămâneai fără...el.
    Ar fi fost un mare păcat
    să nu mai ai motiv de ademenit fete în pat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Jerry- al meu era dresat
      Să evite un mâţ mai avântat
      Însă tocul cui, pe bune
      Mi-a făcut inima tăciune
      De durere m-am plecat
      Şi n-am mai ajuns la pat
      :)

      Ștergere
    2. Să nu te mai apleci
      în veci,
      că apoi
      ... murim amândoi:):)

      Ștergere
  6. Te-au speriat ele cand umblai cu șorțul prin nisip, dar am convingerea ca te-ai razbunat mai tarziu, transformand orice pasare mare in pastrama.
    Acum astept reteta si o vreau neaparat scrisa in stilul lui Pastorel. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu şorţul prin nisip! :) Biiine...!!!
      Reţetă a la Păstorel ? Asta-i treabă cu dichis! Aşa că durează! :)

      Ștergere
    2. Ai vazut cat de subtila pot fi? :-P
      Radu, nu-i graba, ca si asa nu mai fac fata avalansei de articole pe care vreau sa le citesc. :)

      Ștergere
    3. Am văzut, am văzut! Bag ceva la dospit! :))

      Ștergere
  7. frumos că ai amintiri. altfel, de ce ai ami râde acum?

    RăspundețiȘtergere
  8. Gâștele tale-s ostile rău, eu am inventat una mai educabilă. Hai salut, tocmai intrai și eu în club. De intrat, intrai, acum să văd cum fac să rămân. Adică să țin pasul cu restul.
    Auzi? Poza ta îmi dă așa un aer de ani ʹ80!...mă înșel?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit! Şi eu sunt nou în club! :)
      Da. anii 80 adică 71-72.... :) Nu poza, doar întâmplarea.

      Ștergere
  9. As dori sa comentez ca mie imi plac ff mult sortuletele de gradinita bleu care au fost purtate in istoria uniformelor din Romania, si intotdeauna le-am considerat estetice, si ergonomice, ca idee de uniforma pt copiii mici, fie fete fie baieti. Nu stiu cine a fost designerul original insa am sa incerc sa aflu si daca aflu sa scriu un articol pe blog ! Sunt chiar interesat in plus pt ca recent am vizitat muzeul de istorie navala daneza pe viu plus muzeul de istorie navala romana online, si am ajuns la concluzia personala ca uniforma navala romana de la 1860 era mai estetica si mai ergonomica decat cea corespunzatoare daneza de la aceeasi vreme, inclusiv incaltamintea, desi poate cu exceptia butonierelor, (ca astea fiind inventate de designerii de uniforme suedezi la scurta vreme dupa ce designerii romani introdusesera broderia cu cruciulite in UE, cred ca erau deja mai tehnic avansat perfectionate in Danemarca la acea vreme), desi desigur trebuie si tinut cont de starea vremii unde activau flotele respective la acel timp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Muţumesc Rudolph! Nu ştiu cine le-a inventat, dar ţin minte că nu m-am simţit stingher în el! :)

      Ștergere
  10. tu ai patit-o cu gastele, cum am patit eu la tara cu berbecii... :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am avut experienţe şi cu berbeci, curcani, dar cea mai tare a fost cu o cloşcă! :) Despre ele altădată! ;)

      Ștergere
  11. Mica fiind, mi-era o frica de gaste de muream, cand le auzeam sasaind ma ingrozeau de-a dreptul :))
    Nici acum sa nu le vad vii pe langa mine ca mor :)))

    RăspundețiȘtergere
  12. Ai câştigat bãtãlia cu gâştele dar şi duzina de cuvinte ţi-a ieşit foarte bine! Eu şi astãzi dau bir cu fugiţii când mã întâlnesc cu un cârd de gâşte.

    RăspundețiȘtergere
  13. Cand ai inceput cu versuri...era sa fug :)) Ca tine de gaste ;)
    Amuzanta intamplarea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să nu uiţi să-ncerci pastrama!! :) Aşa ca o răzbunare pe gâşte! :)

      Ștergere
  14. Eu am păţit-o cu vaca, îţi povestesc altă dată. A fost cascadorie, nu glumă!!! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da şorţuleţ aveai! :) De abia astept să povesteşti! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !