sâmbătă, 14 decembrie 2013

DUZINA DE CUVINTE, UN VIS CIUDAT

Coşmar în anticariat

Se făcea că eram între rafturi...
Eram la pândă, ca un ţipar alunecos, la vânatoare de cărţi cu un sac în spate. De la distanţă îmi las privirea să intre printre titluri. Noua mea pereche de ochelari îmi readuce privirea de vultur pe care o aveam când eram la şcoală. Pe al doilea  cat al raftului se află titlul ce mi-l doresc. Întreb şi cât  costă. Ca un tipar îmi dă un preţ astronomic. Îmi doresc să-l văd falit. Pe vremuri m-am fălit cu abilităţile mele de negociator. A sorti un destin acestei cărţi e un fapt ce nu trebuie lăsat în seama unei simple trageri la sorţi.
Aşa că îmi fac pârtie spre scaunul de unde se distanţa de clienţi şi reuşesc să plec cu cartea!

Toate pânzele sus!
Mă trezesc şi o scot din bibliotecă! Şi mă-ntreb dacă s-o recitesc! Voi ce spuneţi?


Acest articol participă la jocul "Duzina de cuvinte" . Mai multe articole cu mult mai bune găsiţi în tabelul lui Psi !


30 de comentarii :

  1. Toate pânzele sus! Of...ce minune! N-as putea să o recitesc...dar tu o poti face. Inedita duzina.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-ai făcut poftă să o recitesc. Nu-mi amintesc însă dacă o am. S-o caut la anticariat dacă nu o găsesc în bibliotecă? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă nu o ai, o împrumut după ce o recitesc. Două zile! :)

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Mulţumesc de trecere, mai ales venind din partea unui nume atât de vestit!

      Ștergere
  4. Tii, ce dor de ducă mi-ai făcut! Tii, şi ce dor (de) vremurile alea, în care credeam în tot ce citeam. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Toate pânzele sus
    toate pânzele jos
    vine țiparul alunecos
    negociator bun pentru Fe.Me.I.
    dai jos textila, că vrei, că nu vrei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu Fe. Me. I.-ul nu prea pot ca să mă pun
      Chiar de sunt negociator al naibii de bun
      Dar aşa cu câte una, poate în particular
      Dacă spune, el poetul, mai nimic nu-i în zadar

      Ștergere
    2. Particularul sa fie mai asa cu perdea
      sa nu te vadă nici nevasta și nici altcineva
      lumea o sa te bârfească
      nevasta o sa te cotonogească.

      Ștergere

    3. De nevastă am fugit
      Nu că m-a cotonogit
      Pentru visele pe care
      Le-a făcut înmormântare

      Cu perdea, fără perdea
      Tot ies vorbe-n urma ta

      Ștergere
  6. Frumoasa carte a copilariei mele. Dar nu stiu daca as mai avea rabdarae sa o recitesc. Tu insa...spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, printre picături de bloguri am ajuns la pagina 255 din 800! :)

      Ștergere
  7. Exista candva in Ploiesti un anticariat unde mergeam mai mult de dragul de a discuta cu doamna care il patrona. Nu cred ca exista carte despre care sa nu poata spune macar doua cuvinte. Ma tem ca s-a dus intr-o lume mai buna, ca de cativa ani e lacat pus pe usa si nu raspunde nimeni, oricat as suna.

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer nu înteleg care parte din " comentarii anonime" nu se pricepe! Dacă am greşit cu ceva vă rog să mă corectaţi!

      Ștergere
  9. Tare frumos textul tău, Radu.
    Să ai mereu "Toate pânzele sus!" şi vânt la pupa!
    Reciteşte-o, pentru că sunt sigură că o vei reciti cu sufletul la gură şi cu aceeaşi emoţie cu care ai citit-o prima dată.
    O zi minunată îţi doresc, Radu! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc mult Ştefania! Am ajuns deja la pagina 502! :)

      Ștergere
    2. Dar stiu ca ai viteza la citit in miezul zilei, Radu! Nu vorbeste nimeni pe langa tine, nu ai vecini cu bormasina, nu da nimeni boxele la maxim? :))))

      Ștergere
    3. Vienela, de fapt azi am avut un pic mai multă treabă ca de obicei! :) Şi am întîrziat un pic. Îmi aduc aminte de o întâmplare cu mama pe ruta Tecuci-Galaţi. Ea nu mă credea că pot citi atât de repede. La un moment îmi spune că am sărit o pagină fără sa citesc. Tăcut i-am întins cartea. Da, sărisem pagina dar era goală! :)

      Ștergere
  10. Ce bine dacă te trezeai la Punta Arenas? Ce personaj din carte ai vrea să fii?

    RăspundețiȘtergere
  11. Stii ca n-am citit-o niciodata? Cred ca e maipotrivita pentru baieti. In schimb am citit Ciresarii :)
    Si acum n-as mai avea rabdare sa incerc. Nici timp :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu prea am somn aşa că am terminat-o acum două zile. :)

      Ștergere
  12. Răspunsuri
    1. Păi ce mai aştepţi? Pot să o trimit eu în caz că nu o ai, numai că e cam veche, o ediţie de prin 1975. :)

      Ștergere
  13. Eu zic sa o recitesti! E una din cartile care ori de cate ori le-ai citi, nu te saturi de ea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi tu crezi că dacă i-am facut poză mi-a scăpat?

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !