sâmbătă, 21 decembrie 2013

DUZINA DE CUVINTE-O ÎNŞIRUIRE DE ÎNTÂMPLĂRI REALE

Cel puţin aşa mi le amintesc

Eram în clasa XI-a. În acea perioadă aveam ore după amiază...

Făcusem un obicei în a-mi petrece dimineţile în parcul din centrul oraşului pe o bancă ascunsă într-un desiş de tufişuri înalte la acea dată de abia înmugurite.Asta de câte ori timpul o permitea. Motivul era că acolo, speram eu,  puteam fuma în linişte.
Pe la ora 11 făceam tema la matematică. Am creionat cele două asimptote la graficul funcţiei când printre crengi mă vede profesoara de rusă cu ţigara aprinsă în colţul gurii. Se duce glonţ la diriginte, mă toarnă. Acesta pune mâna pe discul telefonului şi o cheamă de urgenţă pe mama la şcoală. Senin mă îndrept spre liceu. Ajuns în clasă sunt chemat de urgenţă la cancelarie. Simt un gust salin în gură. Grăbit mă împiedic de un lampadar aşezat strategic la intrare. Se deschide uşa, probabil datorită zgomotului, o văd pe mama. Simt eu că nu-i a bună, nu m-au chemat pentru felicitări. Sentinţa a fost dură, nota 7 la purtare. Pe atunci însemna ceva. Am făcut recurs cu teza la mate.Şi am câştigat.
În drum spre casă iau de la un chioşc de ziare o foaie de abţibilduri pentru fratele meu mai mic sperând să înmoi inima mamei. Nu mai ţin minte care a fost pedeapsa, ştiu că în acea zi nu am ieşit din casă.
Am citit "Testamentul Incaşului" de unde am aflat că aceştia când aveau de trimis un mesaj foloseau o funie cu noduri.
Aşa arăta cartea mea
Acest post participă la jocul "Duzina de cuvinte" şi scrieri cu mult mai bune găsiţi în tabel .

26 de comentarii :

  1. Amintiri, amintiri... Parcă revăd și eu un parc din orașul în care am făcut liceul, pe profesoara de rusă, temele la matematică, cancelaria atât de temută. Diferența este că pe mine nu m-au prins. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ...da, am avut si eu nota scazuta la purtare in clasa a ix-a ...la 9...că m-am dus la strand. Cică nu era voie, eram provinciala...nu se cădea. Dar ...tu ....bine că ai fost bun la mate, şi la citit....faine amintiri...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am fost tot timpul mai ieşit din tipare! :) Dar pentru ştrand nu m-aş fi aşteptat! :)

      Ștergere
  3. Amintiri puțin nostalgice, frumoase...
    Uneori regret cât de mult s-au schimbat lucrurile, fiindcă unele au evoluat negativ, așa cred...(deși nu am prins perioada comunistă...)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu le-am prins pe amândouă! Cred cu tărie că învăţământul era cu mult mai bun! :(

      Ștergere
  4. Tot a ieșit ceva bun din povestea asta: mai mult timp pentru citit „Testamentul incașului”. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. De la asimptote ţi se trage! Cum mai stai cu limitele? :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce amintiri frumoase! Liceul e perioada tatonărilor de orice fel, iar amintirea ei e mereu nostalgică şi are un parfum aşa de suav!
    Sărbători cu bine! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Placerea lucrului interzis facut pe ascuns e cea mai mare, mai ales la 17 ani, nu? :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ah, cred ca scrie si acuma, nu numai inainte de Revolutie, si indiferent de cine e ministrul Educatiei, undeva in planul de invatamant al Romaniei, desigur inspirat din scrierile cu adevarat respectabile de acum 200 de ani ale dl Pestalotiu, pe la timpul cand se puneau bazele introducerii unei noi etape de viata si dezvoltare a copiilor, si anume adolescenta, (odata si cu extinderea invatamantului public pt larga alfabetizare), ca este recomandabil, posibil chiar si regulamentar obligatoriu, ca toti elevii baieti sa obtina odata nota 7 la purtare, si elevele fete nota 9 la purtare, in decursul scolarizarii lor, sstfel incat sa fie conformi noilor standarde ale epocii moderne...ma rog cu posibile derogari de rigoare pt unii copii asa mai exceptionali, (de geniu, sau delincventi, sau cu pile, etc). Ca si eu am luat odata 7 la purtare, si vad ca si comentatoarele fete zic ca lor le-a dat odata 9 !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu care credeam că am dat-o-n bară! :) Sărbători fericite îţi doresc!

      Ștergere
    2. In plus, acum ca ai amintit de codul cu noduri al incasilor numit khipu sau quipu, acum ca am stat sa citesc mai amanuntit despre el si despre poporul incas vorbitor de lb quechua, zau, am mai gasit un cuvant, al DOILEA, care ma face sa devin din ce in ce mai convins ca a existat un marinar roman pe un vas spaniol la vremea lui Stefan cel Mare care a avut schimburi culturale si de cuvinte cu poporul incas ! Mai trebuie sa cercetez care era situatia din portul Braila de la vremea lui Stefan cel Mare si acum precis am sa scriu o poveste pe blog despre aventurile acelui om, zau pun asta in rezolutiile mele pt anul nou !

      Nu am reusit sa scriu despre uniformele de gradinita, asa cum promisesem mai de mult in legatura cu un alt articol al tau, pt ca nu am putut afla cine a fost designerul, insa acum cu incasul si romanul, zau, mi-ai oferit exact confirmarea pe care o cautam de cand imi venise prima oara ideea dupa ce citisem un articol de pe blogul lui Raul Ghiran ! (pe alta tema, dar tot asa am ajuns pana la urma la lb quechua !)

      Ștergere
    3. Pânzarul moldovenesc era vestit în epocă. Până ce Ştefan cel Mare a pierdut Chilia şi Cetatea Albă ieşeau şi din Mediterană şi urcau până prin Marea Nordului. Mai mult nu ştiu dar sper să mă lămureşti tu!

      Ștergere
    4. Panzarul asta este vestit si acum. Este la noi, la faleza, pe malul Dunarii. Este vestit nu ca exponent istoric, ci ca unul politic. La fiecare alegere,promit cate unii ca-l vor repara si lansa la apa. Apa trece, panzarul ramane pe mal.

      Ștergere

  9. Îţi doresc din toată inima,Radu, un Crăciun Fericit, binecuvântat de Domnul întru toate, numai cu sănătate şi numai cu bucurii, alături de cei dragi ai tăi!
    Să dea Bunul Dumnezeu să ne regăsim în noul an, sănătoşi şi voioşi.
    La mulţi ani! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc mult Ştefania! Îţi doresc un Crăciun mai frumos decât l-ai visat! :)

      Ștergere
  10. Ce vremuri! Cand ma gandesc ce e azi in invatamant...
    Frumoase amintirile chiar de nu stiu cum e sa ai nota scazuta la purtare. Am fost un copil prea cuminte. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am fost un zurbagiu cu note mari! Când ajungeam pe la olimpiade îmi plăcea să corup concurentele! Pe cele mai bune! :)

      Ștergere
  11. Ce profesori rai! Eu am avut un maistru la practica atat de intelegator, incat fuma cot la cot cu noi in atelier. Profa de fizica era mai severa, dar invatasem sa ne ferim de ea. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Poate. Dar asta era profesoară de rusă şi dirigintele profesor de matematică! :)

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !