marți, 24 decembrie 2013

DE CE CITESC?

Păi asta mă-ntreb şi eu

Voi aveţi răspunsuri???
Cineva, odată, într-o carte concluziona că dacă ştii să spui de ce iubeşti pe cineva înseamnă că nu iubeşti cu adevărat! Poţi admira, poţi fi invidios, etc dar asta nu-i iubire. Iubirea nu este condiţionată!

Aşa mi se întâmplă  mie cu cărţile!
Iubesc foşnetul paginilor!
Iubesc mirosul cărţilor!
Iubesc misterul din ele!
Iubesc tot ce pot să-mi ofere!
Iubesc iubirea!

Am învăţat multe lucruri de la cărţi! De când mama îmi stingea lumina în cameră, după aceea veioza şi în cele din urmă lanterna cu care citeam sub cearşaf. Cică îmi stricam ochii!
După aproape patruzeci de ani încă citesc! Am scris mai sus de ce îmi face bine. Cu ce rămâneţi nu o să aflaţi dacă nu încercaţi.
Un mic exemplu, deoarece am citit tot ciclul "Dune" nimeni nu a reuşit să mă bată online la jocul cu acest nume!
Cu ce am rămas? Cu multe, dar cel mai important ar fi că încă mai ştiu să vorbesc şi să scriu.
Şi ceva bani, aşa în treacăt s-o spun! Şi nu oriunde! Dacă sunteţi curioşi nu aveţi decât să întrebaţi!

E mai bine aşa?



32 de comentarii :

  1. Iubeşti cuvintele! Şi pentru asta îţi trimit un gând cald şi bun, Radu, Crăciun frumos alături de familie şi la mulţi fericiţi şi sănătoşi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţúmesc mult! Poate cuvintele mă iubesc! :)
      Crăciun fericit!

      Ștergere
  2. Te inteleg perfect, Radu! Si ce bine ai descris simptomele dependentei de carti sau de cuvinte, cum vrei dar eu zic ca este cea ma benefica dependenta care exista! Din nou, Sarbatori Fericite si lectura placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc pentru urări Rodica! E o dependenţă constructivă! :)

      Ștergere
  3. De ce iubesc cărţile? Îmi plac "poveştile", înainte de a citi ascultam fascinat ce se povestea în jurul meu. Cărţile mă fac să visez, cred că sunt cea mai bună hrană pentru mine. Plăcerea de a scrie şi blogul (acum) s-au născut din tot ce s-a strâns în mine citind!
    Să întreb?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adrian, e gratis aşa că poţi întreba linistiti chiar şi de mai multe ori. :)

      Ștergere
    2. Dacă îmi spui care este întrebarea sper să şi pot răspunde! :)

      Ștergere
  4. Fara a citi nu poti scrie... Fara a citit mult nu poti scrie bine... etc :). Cititul e exercitiul ideal pentru imaginatie, din acele cuvinte in mintea si sufletul nostru se nasc adevaratele povesti... nu stiu ce am fi fara carti.

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumos spus. si multe ar mai fi de adaugat. eu citesc pentru ca , pe undeva, si asta ma deosebeste de animale, nu? citesc pentru misterul fiecarei carti. citesc pentru prietenia neconditionata pe care mi o ofera...

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos spui, Radu. Cititul este hrana noastră spirituală foarte necesară pentru dezvoltarea noastră psihică. Mie îmi plac foarte mult poveştile, misterul ce se ascunde în spatele cuvintelor şi care se dezvăluie cu fiecare cuvânt savurat. Nu le analizez, în schimb, le trăiesc profund.
    O zi minunată îţi doresc, Radu. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi cititul dar şi tablourile pe care ni le prezinţi cu atâta darnicie! :)

      Ștergere
    2. La cumpăna dintre ani, îţi doresc din suflet, Radu, ca anul 2014 să-ţi fie aşa cum ţi-l doreşti tu! Fii binecuvântat cu multă sănătate şi fericire, în toate zilele vieţii tale ce vor fi să vină!
      An Nou Fericit! La mulţi ani, Radu! :)

      Ștergere
    3. Mulţimesc mult Ştefania! Nu pot decât să-ţi întorc urările!

      Ștergere
  7. In ultimii vreo 3 ani iubesc doar amintirea cartilor si am citit putin. In ultimii doi ani doar 2 carti. Nu mai am timp. Dar cand imi amintesc cat citeam...zi si noapte... Pe mine m-ar cam influenta negativ carti citite in momentul cand vreau sa scriu. Asa ca, probabil, si din acest motiv nu prea mai pot citi.

    Sper ca ai avut un Craciun frumos :)
    Cum Anul Nou bate la usa, iti urez sa ai parte de sanatate si de un sac plin cu bucurii! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc de urări! La fel îţi doresc!
      De fapt eu citesc şi când scriu pe blog, de aia greşesc aşa de mult! :)

      Ștergere
  8. Am crezut mult timp ca sunt dependenta de carti... Pana in ziua in care am inteles ca sunt dependenta de cuvinte, indiferent unde si in ce scop au fost asternute. Daca nimeream la masa fara o carte, mancam si citeam etichetele borcanelor... :)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ehh, dependenţe şi dependenţe! Pe vremuri când jucam "cartoane" citeam toate cutiile de chibrite. :)

      Ștergere
  9. Hmm, eu citesc pentru ca-mi place, ma captiveaza, etc. :D

    La multi ani! Un An nou fericit si toate cele bune~! Te am pupat!

    RăspundețiȘtergere
  10. Si eu am cartea ca obiect de fetish. Uneori chiar am perioade in care ma simt vinovat de asta, evit sa intru in librarii,etc. Per total,as putea zica ca am reusit sa citesc din ce in ce mai putine carti asa de-a lungul timpului, insa mai am recidive din cand in cand, plus desigur ca am inlocuit o addictie cu alta, reviste, articole de pe Internet, etc. Cred ca mamele au dreptate totusi in ceea ce priveste chestia cu stricatul ochilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh, chiar fetiş nu sunt! :) Şi oare calculatorul nu strică şi el ochii? :) La mulţi ani!

      Ștergere
  11. La multi ani...cu voiosie! Si eu am citit tot "Dune", nu te da mare! La carti eu iubesc si alergiile pe care le da praful dintre paginile ingalbenite. Glumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot ciclul "Dune"??? Pot să pun întrebări? Cât despre micuţii acarieni dintre filele cărţilor, eu folosesc un Kirby! :)
      La mulţi ani!

      Ștergere
  12. Cititul este hrana spirituala utila pentru dezvoltarea psihica a oamenilor.
    O zi minunata si un an bogat sa ai, Radu.

    RăspundețiȘtergere
  13. Un an excelent sa ai !
    Ps . inca imi mai plac povestile!
    Cartea cu Apolodor de Gellu Naum La circ, in Targul Mosilor, Pe gheata unui racitor, Traia voios si zambitor Un pinguin din. Labrador. -Cum se numea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite, Cartea cu Apolodor n-am citit-o şi mai nimic din G.N. :(
      În schimb am citit Fram ursul polar şi Mihail câine de circ. :)

      Ștergere
  14. Din pacate nu prea mai imi fac timp sa citesc carti. Prea mult tv si internet:(

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !