marți, 3 decembrie 2013

CE FAC ATUNCI CÂND VĂD UN ŞOARECE ÎNTR-O ÎNCĂPERE?

Păi în primă fază nimic...

Acum vă explic şi de ce.
Deşi locuiam în Regie (P5, camera 104, ahh ce viaţă) din 1989, de abia prin 1991 am făcut rost de primul cobai cu o cuşcă micuţă, pe care cu răbdare l-am dresat. În plus aveam şi calculator, o Cobră cu procesor Z80, oarecum punct de atracţie. Cum venea câte o colegă pe la mine şopteam câteva vorbe şoricelului, după care deschideam uşiţa. Cum patul meu era cel mai aranjat din cameră colegele săreau garantat în el şi mai plecau după o zi, poate două, timp în care mă "străduiam" să prind şoricelul. Una cu inima mai haină, prin 1993, avea pantofi, din aceia cu toc cui. Nu vă povestesc ce s-a întâmplat, că şi acum plâng după micul meu cobai alb!
Un cobai


Dar se pare că trec un pic pe lângă subiect pentru că acum vreau să scriu despre prima campanie desfăşurată pentru Bucureşti de cei de la Blogal Iniţiative.

Bine, la noi în cămin, mai existau şi şobolani, mai ales că stăteam la etajul unu. Rezolvam noi, cu vată de sticlă, ciment cu sticlă pisată ( deh berea nu era la pet-uri pe atunci). Dar tare am fi avut nevoie de un expert în deratizare.
Acum ce să spun, cel mai mare şoc l-am avut intrând într-o cameră din căminul C din Grozăveşti unde am văzut adunată toată populaţia gândăcească de pe planetă. N-o să-i dau numele, căci acum e persoană publică! Dar tare ar fi avut nevoie de o dezinsecţie profesionistă, din păcate, nu ştiam pe nimeni atunci.

Totuşi cele mai vechi amintiri datează de pe vremea când mă duceam la mamaia şi la tataia în comuna Chiselet, undeva pe lângă Olteniţa. Malul Dunării şi milioane, dar multe milioane, de muşte! Singura noastră apărare erau nişte benzi lipicioase şi perdele din alea, din folie frănjurită. Problema era când trebuia să facem dezinfecţie după ele, până şi pe vremea aia se ştia că muştele sunt purtători de germeni!

Mai târziu am mai dat examene la maturitate şi am constatat că nu le poţi face singur pe toate, oricât ai vrea, aşa că de ce să nu spun cu mâna pe inimă, e mai ieftin, mai eficient să apelaţi la un profesionist (păcat că e numai în Bucureşti). Eu m-am mutat de acolo, deşi majoritatea prietenilor au rămas pe loc şi în primul rând pentru ei scriu acest articol.

Totuşi am şi o observaţie pentru aceşti profesionişti, deşi s-ar putea să mă coste la jurizare, numele site-ului deşi bine realizat, nu cred că este cea mai bună alegere. Este vorba de http://0219662.ro/ care este şi numărul de telefon în caz de dăunători.
Voi, cei care mă citiţi, ce părere aveţi?

Hei, un update 15.12.2013.

Am salvat un şoricel
Dacă vă uitaţi atent la poză, e pus exact lângă hrana completă pentru pisici.
Cred că merită o soartă mai bună! :)
Lângă mine! Pentru o soartă mai bună!



56 de comentarii :

  1. Știi bancul cu ...cărămida? Stai să ți-l spun
    Pe malul Dunării, o blondă observă un tip ce pescuia cu o caramidă.
    Curioasa, îl întreabă:
    -Nu te supăra, domnu, ce crezi tu ca o să prinzi cu o caramidă pe post de momeala?
    -Papușa, dacă ...stai o dată îți explic exact cum funcționează treaba.
    Curioasă din fire, a acceptat, apoi i-a explicat și pescarul nostru
    -Scumpo, stau aici de dimineață și cu viermi nu am prins deloc peste, dar sincer sa fiu la cărămidă esti a treia!
    Se pare că tu aveai șoricelul pe post de momeală. Dacă era concursul pe atunci, sigur nu-l câștigai...nu era nevoie de deratizare c-un așa șoricel. Acu mă gândesc că or fi destule cărămizi, așa că poți apela fără păreri de rău la numărul acela.Succes !La toate... DDD- urile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, îl stiu, că demult nu s-au mai inventat bancuri noi, iar cele cu Ponta sunt tot reeditări. Dar îmi pace cum gîndeşti, vine din alt banc, da spun numa pe privat! :)

      Ștergere
    2. Știu bancul.Și mie Îmi place cum pui tu problema:)

      Ștergere
  2. deci sa inteleg ca fetele veneau la tine pentru ca aveai calculator si sareau in patul tau ca aveai soricel chitaitor... in rest nimic nu le atragea... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi, nu şţiu, căldura sufletească din pat să poarte răspunderea?

      Ștergere
    2. ştiu, exces de diacritice, m-ai derutat! :)

      Ștergere
    3. nu stiu, tu stii cel mai bine... asa de usor te lasi deruatat? :))

      Ștergere
    4. Ştiu şi eu ce să spun? Am inimă de bărbat! Şi am şi o poezie despre dor, e mai jos în blog! :)

      Ștergere
    5. http://sub-un-cer-violet.blogspot.ro/2013/09/povestea-dorului.html :)

      Ștergere
    6. Pai pe asta o stiam, am si comentat la ea, e cea pe care zici ca nu ai scris-o tu dar era in caiet la tine :)

      Ștergere
    7. Ai dreptate, deci trebuie să mai scriu una! :)

      Ștergere
    8. Mi-e tare, tare, dor de-un zbor
      De fâlfâit de aripi de cocor
      Sau poate să plutesc pe-un nor
      Îmi amintesc..., o să cobor!

      Ștergere
    9. Asa mai vii de acasa...
      trebuie sa mai si cobori, din greii nori, nu doar sa zbori, printre cocori :-)

      Ștergere
    10. Mult prea greu e să cobori
      După ce-ai hălăduit prin nori
      Negri, albi, multicolori
      Tot mai bine-i ca să zbori

      Ștergere
  3. Hei, dar comentariul meu unde este? Ca eram prima... :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vienela chiar nu ştiu. Nu am moderare pe acest blog, dar pot să spun că tare rău îmi pare că nu l-am primit

      Ștergere
    2. Ciudat... Spuneam ca nu am zambit citind primele randuri, ci am ras in hohote imaginandu-mi. :)
      Si mai spuneam ca pe Mihai al meu l-a muscat un sobolan in camin la Brasov, in timp ce dormea. De atunci se fereste de orice i-ar putea aduce aminte, asa ca nici vorba la noi in casa macar de un hamster. :(

      Ștergere
    3. Muşcătura de şobolan sau cea de şarpe trebuie tratată cu maximă atenţie! Pe mine m-a ferit Dumnezeu şi agilitatea mea! . Glumesc! Mă bucur că am reuşit să zmulg un hohot! :)

      Ștergere
    4. Sau să-l smulg cum spun unii! :) Sau unele!

      Ștergere
  4. Nu stiu cum sa iti zic dar sincer sunt tare curioasa ce ti s-a intamplat cu cobaiul ! :) Haha :)) In orice caz, eu iti marturisesc sincer si eu am avut probleme cu muste in exces, soareci.. pana cand am apelat la deratizare :> a fost mult mai bine, eu fac mai bine infarct, decat sa prind un soarec :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tocul cui, asta i s-a întâmplat! :( Păcat, că se specializase!
      Mulţumesc Aniela!

      Ștergere
  5. Îmi aduc aminte că prin 1991 mă duceam cu prietenii în R2 şi atunci am auzit de unul care avea coadă de studente la cameră în P5. Se spunea că îi pusese un Z80 cobaiului şi acesta se juca toată ziua pe Cobra. Am mai auzit şi altele dar nu pot să le spun... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da era coada pentru ca facusem un program care facea calculele pentru cazane sub presiune. Soricelul facea selectia! :)

      Ștergere
  6. Ba, eu cred că e inspirat DDD-ul lor. Că şi DD direct avea darul de a aduna curiosii. Poate vor veni mai multi clienti. Cât despre insecte, rozătoare şi altele...nu mă ispiti. Am suferit enorm in Bucuresti-Fundeni din cauza lor. Era plin internatul...brrr

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adriana, e foarte posibil sa gresesc, dar eu chiar vedeam alt nume de site. Sa fie cum spui tu!

      Ștergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. îmi pare rău, nu anonim! parcă scrie pe undeva pe acolo! :(

      Ștergere
  8. Iti mai aduci aminte cum se juca fotbal cu sobolanii prin camine?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai o problema cu limba romana!! Am zis "cum se juca", nu cum jucam;)

      Ștergere
    2. Bine, bine, suporteriţă !!! :) Da şi îmi aduc aminte!

      Ștergere
  9. da si saracul hamster a sfarsit sub un toc cui.
    mare precizie.
    oricum cu soarecele asta vad ca ai intrat in gura duduilor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. #Catalin:Asta si vroia!! cred;) Ha, ha, ha!!

      Ștergere
    2. Cătălin, eu nu ofeream decât o saltea Relaxa pentru amortizarea căderii. Deşi, s-a declarat învinsă de avalanşă! :)

      Ștergere
    3. Ce dotari aveati in caminele alea!!!! Relaxa!

      Ștergere
  10. M-a binedispus povestea ta, merci:D. Imi pare rau de un singur lucru, ca pe timpul cand eram eu studenta, nu existau inca calculatoare iar in caminul nostru nici gandaci si nici macar soareci :(, zau. O seara placuta iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc Rodica! Dar calculatoare, nu cred că nu existau!

      Ștergere
  11. :)) Ce suflet bun ai tu, Radule! Cum te-ai gandit sa scrii un articol pentru prietenii ramasi in Bucuresti :)
    M-ai amuzat. Succes in campanie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc Elly. Un zâmbet este cea mai mare mulţumire.

      Ștergere
  12. La noi la bloc vin periodic niste domni cu pompe pentru dezinfectie in spinare. Daca nu vrei sa-i lasi in apartament pentru cai diverse sprayuri din comert evident, atunci oamenii iti ofera o sticluta din plastic de 250 ml de solutie diluata la pret de 20 de lei.
    Mai pacalesc cate un fraier prin bloc de fiecare data cand vin.
    Ideea e ca dezinfectia e gratuita si asigurata de Primaria Generala a Capitalei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ERATA: A se citi dezinSectie.
      Pentru gandaci vin puslamalele. :))

      Ștergere
    2. Dar povestea (reală de altfel) cu cobaiul meu?

      Ștergere
  13. Ar fi pacat sa se supere pentru comentariul tau referitor la numele site-ul pentru ca mi se pare de bun simt. Lumea in general retine greu numerele de telefon, cu atat mai putin cand este adresa de web. Iar pe google cred ca-l zapaceste cu atat mai mult. N-a fost deloc inspirat.
    Venisem sa laud soricelul, pentru ca eu nu pot sub nicio forma sa-i critic, mai ales ca momentan imi pun mancarea pe masa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Era si un e acolo, la pun(e), dar l-a mancat soricelul.

      Ștergere
    2. Kadia, mulţumesc de trecere.
      Poate i s-a făcut foame şi şoricelului, că prea alerga prin toată camera! :)
      În acea cameră, singura masă era planşeta de desen, eu mâncam ouă, el cascaval, împreună, ca doi camarazi ce eram! :)

      Ștergere
  14. Ma tot intreb ce ii sopteai soricelului la ureche?!

    RăspundețiȘtergere
  15. Si mie mi se pare neinspirata alegerea numelui site-ului. Personal cand caut ceva o fac dupa alte criterii( nu cred ca e cazul sa detaliez), si nici intr-un caz dupa numere de telefon!

    RăspundețiȘtergere
  16. Frate am un soarece chiar acum in perete si face galagie cred ca imi mananca polistirenul...mie frica de el.daca iese de acolo mor.ce fac?:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă ţi-e aşa de frică, ia-ţi măi frate o pisică! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !