sâmbătă, 30 noiembrie 2013

TOAMNĂ TÂRZIE, SEARA ÎN VIE

Duzina de cuvinte

Este prima mea participare, aşa că vă rog fiţi blânzi cu mine...


În acest apus de soare cerul este aproape trandafiriu. Fuioare albe de nori, pe alocuri cu reflexe roşiatice ,fac o ţesătură străvezie din pânza albastră a cerului. Se mai zăresc câteva pete de verde în marea de ruginiu care a înecat via. Ici colo se mai vede câte un ciorchine gălbui şi pe un alt butuc o pată de violet, ca o jertfă de la ultimul cules. Brusc aerul parcă devine cenuşiu, costişa dealului s-a înnegrit şi soarele apune. Un văl negru ca de smoală învăluie locul.

Cer trandafiriu.
Acest text este scris în joacă pentru duzina de cuvinte. Texte cu mult mai bune găsiţi la clubul psi !

40 de comentarii :

  1. Radu, te-ai descurcat minunat! Chiar si fara poza as fi putut vedea intregul din descrierea ta! Si acea jertfa de la ultimul cules... Minunat!
    Bine ai venit in club!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc Vienela, eşti prea blândă cu mine! Am văzut multe texte lungi, chiar poezii şi chiar m+am găndit de o duzină de ori înainte să postez! :)

      Ștergere
    2. Radu, nu intotdeauna conteaza marimea. :-P

      Ștergere
  2. Așa,și? A venit noapte sau taifunul?Sau ai văzut tu negru în fața ochilor.Ei, lasă!Nu are importanță! Este din ce în ce mai bine.Continuarea o spui la psiluneli.O duzină de lucruri bune, chiar mai multe îți doresc să ți se întâmple in acest weekend!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc Maria!
      Nu mă speria de la-nceput! :)

      Ștergere
    2. Nu asta mi-a fost intentia.Tu stii ca eu sunt langa tine si daca scrii doar simplu R.

      Ștergere
    3. Maria, ştiu că mă susţii şi mulţumesc pentru asta.
      De speriat, m-am speriat odată tare pe la 2-3 ani şi cred că m-am imunizat.
      Nu ştiu de ce gălăţenii nu înţeleg glumele tecucenilor! :)

      Ștergere
  3. Ai "pictat" frumos cu duzina de cuvinte...Si mie imi plac culorile....

    RăspundețiȘtergere
  4. Bine ai venit la duzină. Un început frumos și plin de culori.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu ai de ce sa te rusinezi cum ai scris la Adriana. E foarte, foarte frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc Dor, dar e cam scurt! Şi mic! De articol vorbesc!

      Ștergere
  6. Să ştii că m-am uitat după verde, da' nici firicel! Însă dacă îmi pun un vin ghiurghiuliu în pahar, sigur! :P Bun venit printre duzinari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi alea trei frunze de verde care mai erau pe-acolo stateau mai jos de poza cu norii, undeva pe acolo prin vie!
      Ghiurghiuliu deci! Ce zici de o Busuioacă de Bohotin de la Huşi? :)

      Ștergere
  7. Frumos, Radu, tare frumos ai scris.
    Dar unde-i via, aracii, strugurii? glumesc desigur.
    O seară minunată îţi doresc, Radu! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aracul se vede un pic în stânga jos pe imagine (de fapt un spalier, dacă ţin bine minte denumirea)
      Via n-am mai tras-o-n poză din motive obiective de baterie.
      Tot anticul meu Nikia e vinovatul! :)

      Ștergere
  8. daca ti-as zice ca scrii frumos, m-as gandi la arta caligrafiei, asa ca iti spune doar ca asezi bine cuvintele

    RăspundețiȘtergere
  9. Răspunsuri
    1. Vinul cred ca ne astepta la Straja. :D

      Ștergere
    2. Adrian, vinul e în butoaie! :)
      Sper să vă distraţi bine la Straja!

      Ștergere
    3. Distracţie maximă la Straja, Vienela! Şi nu scoţi nimic din butoi, Radule?

      Ștergere
  10. Am citit şi am văzut. Frumoasă via, cerul, amurgul! Bine ai venit! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Textul ca textul, dar poza chiar e reusita!

    RăspundețiȘtergere
  12. ...text lung nu inseamnă totdeauna mai bun, sau mai expresiv. Sunt vorbe singulare care au rămas in istorie. Ai fost pictor şi critic de tablou de amurg...in acelasi timp.

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !