miercuri, 13 noiembrie 2013

PRIMII MEI MOCASINI

Eram prin clasa a şasea poate a şaptea

Da, nu vă miraţi am făcut şi eu oleacă de şcoală...
În vacanţa de iarnă sau poate în cea de primăvară am citit Winnetou şi tot ce am mai găsit din aceeaşi serie de Karl May. Plus ce am mai găsit de J. Fenimore Cooper, n-o să înşir aici toată bibliografia.
Mi-a rămas gândul la multe din cele scrise acolo, dar poate cel mai mult la minunatele încălţări ale indienilor şi anume mocasinii.
Ce-i drept pe vremea aia mă şi visam un viitor Winnetou!

Un mic indian visător
Sursa vă las s-o ghiciţi


Am citit tot ce-am găsit în biblioteca municipală despre mocasinii purtaţi de indienii din America de Nord, inclusiv cum se fac. Aşa am aflat că existau mocasini de vară şi mocasini de iarnă. Am aflat ce materiale îmi trebuiau şi mi-am ciocănit verbal părinţii să-mi facă rost de ele. Cum nu am fost mulţumit (deh, nu lucra nici unul în domeniu), am început să trec pe la toţi pantofarii din oraş, care probabil săturaţi sau amuzaţi de insistenţa mea de a-mi face primii mei mocasini au început să mă ajute. Unul cu nişte tălpi de crep (cel puţin aşa se numeau pe atunci), altul cu câteva şireturi din piele, altul cu câteva feţe făcute, altul cu scule şi cu munca (eu trebuia să-i iau sifoane).
Cred, cumva comunicau între ei, că prea m-au ajutat toţi!
În prima săptămână a vacanţei de vară aveam mocasinii. Arătau exact cum erau descrişi în cărţi. În plus erau îmbogăţiţi cu mici smocuri de păr luate (din frizerie) de la duşmanii mei.
Ce-i drept s-a lăsat şi cu ceva păruială când cineva îndrăznea să-mi numească mocasinii opinci.
Nu am poze de atunci deşi exista în casă un Smena parcă.
Dar spun adevărul, sau cel puţin pantofii mei după o prealungă zi de muncă.
Pentru veridicitate nici măcar nu i-am şters. Nu vă speriaţi, nu miros că am pus acid boric în ei.

Mocasini munciţi


Tot cam pe atunci, făceam şi ceva atletism, semifond mai ales, cu ceva rezultate (nu am fost niciodată modest). Aproape opt ani. Mi-a rămas mersul specific, călcâi-talpă-vârf sau mersul de pisică cum i se mai spune deşi puţin legănat cam ca al marinarilor, mai bine spus mersul pe minimă rezistenţă.


Acum vreo două zile răsfoind prin blogosferă dau de-o provocare (mi-a retrezit toate aceste amintiri).
Să spun ce tip de încălţăminte îmi place! Păi e foarte simplu.
Nu mi-am schimbat stilul de mers, merg mult pe jos dar şi conduc maşina. Trebuie să port ceva şi casual dar şi comod, deh ăsta-i job-ul. Şi care poate fi alegerea mea? Evident mocasinii!
Este drept, sunt pretenţios, doar v-am povestit, aşa că aleg să caut aici.

Având în vedere că la ştiri s-a vorbit de geruri arctice (ăstea vin cu zăpadă, am dreptate?), uitaţi ce am găsit şi nici un minut nu mi-a luat:

Mocasinii mei de iarnă
Poza am furat-o de aici.

Acum vă cer şi părerea voastră, ce credeţi, mi se potrivesc?



61 de comentarii :

  1. Arata grozav incaltarile gasite de tine, dar n-au schepsis daca nu le personalizezi cu niste smocuri de par ca in copilarie. Si mie imi plac indienii. Cu mocasini cu tot!

    RăspundețiȘtergere
  2. :) Pai important e sa-ti placa tie. La incaltaminte barbateasca sunt cam nepriceputa. Asa ca nu stiu daca sa-mi dau cu parerea. Deci eu zic sa te bazezi pe gustul tau :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi asta am făcut vreme de aproape 35 de ani!
      Şi m-am cam plictisit! :)

      Ștergere
  3. Chiar arata bine mocasinii de iarna! Nu ca cei ...munciti nu ar arata! Ma asteptam la ceva mai rau la cat zici ca mergi pe jos :)
    Recunosc ca eu si acu visez la o pereche de incaltari indiene veritabile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi au fost ceva munciţi. Doar dacă pui drumurile prin spitalul de urgenţă. Apropo, erau să facă infarct cei de la intrare când am scos punga cu papuci de unică folosinţă pe care doreau să mi-i vândă cu 2 ron perechea. Eu le luasem tot cu 2 ron suta de perechi. Mi-au dat şi lift, cu o liftieră mai veche decât liftul, ca să nu mai spun nimănui.

      Ștergere
    2. Cred ca si tu erai sa faci infarct cand ai vazut liftiera:)))

      Ștergere
    3. Ooo! Cum să nu! Dar eram la locul potrivit! :)

      Ștergere
    4. Daaaaaaa, mă resurscita o brunetă cu ochii verzi! Şi o făcea bine! :)

      Ștergere
    5. E vorba de aceeasi liftiera??

      Ștergere
    6. Liftul ca liftul, dar liftiera?!:))))

      Ștergere
    7. Identică! Dar asistenta, brunetă cu ochi albaştri!

      Ștergere
    8. Poate in visele tale!!!!!!!! Unde ai vazut tu asa asistenta?!

      Ștergere
    9. Întrebarea ta îmi aduce aminte de o poliţistă de la Bancorex, o brunetă cu ochi verzi. Mihaela!
      Off Doamne, ce vremuri! :)

      Ștergere
  4. eu zic ca ti se potrivesc, nici uratei nu sunt. :D si pe langa asta, daca tie iti plac, da-i inainte cu tupeu :P ca sa vezi:)) ai facut scoala :P la asta nu ma asteptam :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Îmi plac mocasinii tăi, dar nu știu cât de rezistenți or fi la zăpadă, mai ales la aia mai fleoșcăită. E vorba despre cei din poza furată. Dacă tot ai furat poza, fă ceva și ia mocasini adevărați. Vezi că este o campanie pe Blogal, poate mergem și noi să ne încălțăm de iarnă...deși dacă mai durează SuperBlogul asta mult s-ar putea să mai vreau să scriu ...în campania de toamna viitoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ssstttt...
      Nu vorbi de Blogal! Am mai câştigat 3 puncte, să nu mi le ia înapoi! :)
      S.B.-ul este greu, dar voi v-aţi înhămat la treaba asta! Sper să aveţi rezultate pe măsură

      Ștergere
  6. Am avut si eu obsesia obiectelor din romanele lui Karl May si mocasini erau printre ele, doar ca nu am avut atata ambitie ca si tine, asa ca nu am gustat senzatia de ai avea :).
    Bocancii (mocasinii) aia chiar arata interesant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aş vrea să mai am încăpăţânarea aceea copilărească şi acum! :)

      Ștergere
    2. Incapatarea functioneaza la un vis sincer, nu un vis rodit din dorinta societati, asa ca sunt sigur ca abitia exista, doar ca nu te mai multumeste in raport cu dorintele tot mai crescute.

      Ștergere
    3. Ce sa spun Cristi! Lumea s-schimpat mult in ultimii 35 de ani! Si nu mereu in bine! :)

      Ștergere
  7. Nu stiu de ce, dar chiar asa mi te-am inchipuit mereu, purtand incaltari comode si elegante, cum sunt minunile pregatite pentru geruri arctice. Mi-ar placea sa ii cumpar si baiatului meu o pereche.
    Tare mult mi-a placut povestea mocasinilor tai! O voi da mai departe, sa citeasca si prietenii mei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc mult Vienela!
      Mă amuz şi acum la câtă energie am putut consuma pentru a-i face pe cei patru cizmari din Tecuci să se alăture proiectului meu. Off, Doamne, de-aş mai avea şi acum acelaşi entuziasm...

      Ștergere
  8. Îmi amintesc şi eu de primii mei "blugi", croiţi din ţaig, ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zamfir, recunosc sunt inocent!
      Ce e ăla "ţaig" ?
      Mă dau bătut, numai să-mi spui...

      Ștergere
  9. Foarte frumoasa povestioara primilor mocasini! Inseamna ca ai fost un copil care sa merite efortul a patru cizmari, nu? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu recunosc nimic!!! :)

      Mulţumesc de trecere Pinky şi te mai aştept!

      Ștergere
  10. Povestea ta e minunata! Parcă vad mocasinii tai cu par de la dusmani, dar cei pe care i-ai pus ca mocasini de iarna sunt pe gustul meu, si spun asta după ce am intrat pe site sa vad ceva modele. E drept că îi asociez cu vechile mele ghete "insulated"...dar asta e alta poveste. Succes, Radu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ehe, vorbesti de amintiri! In bocanci din aia am facut eu armata, asa mai sub acoperire! :) Parca am mai scris despre asta! :) Multumesc!

      Ștergere
    2. ...eu sunt sub vraja blogurilor de 6 luni, că 8 sunt de toate. Primele două...le-am petrecut invatand ce e aia link, cum sa redactez, ce sa scriu etc. Tot atac eu in iarna asta arhiva ta. Prea găsesc ...coincidente faine.

      Ștergere
  11. Mocasinii de iarna ti se potrivesc ca o manusa de ski. Clar!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine m-a dus gândul la o crosă de polo, eventual la o gheată de şah!
      Mulţumesc Cristi!

      Ștergere
  12. Ce zici de Old Mocasin? Frate de "pană" cu Winnetou!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi nu zic nimic, că este prima oară când aud de Old Mocasin! Spre ruşinea mea! :)
      Dar sunt sigur că vei face puţină lumină! :)

      Ștergere
    2. Radule, Winnetou poate fi unul singur. Mă gândeam că tu erai mulţumit să fii prietenul lui Winnetou, să fii celebrul vânător de ..., supranumit de pieile roşii Old Mocasin! :)

      Ștergere
    3. Ooo, da! Ma tem ca nu merit un asemenea titlu. La vremea aia nu doborasem decat cateva vrabii si pusesem pe fuga ceva ciori si mate, cu prastia evident. :)

      Ștergere
  13. Frumoase amintiri ai, Radu, iar mocasinii de iarnă ca design arată excepţional. Important este să fie comozi şi să-ţi placă ţie.
    Dacă iai achiziţionat deja, să-i porţi sănătos şi să te bucuri de ei şi încălţat cu ei să cutrieri comod, locuri nebănuite măcar.
    O duminică minunată îţi doresc, Radu. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţimesc mult Ştefania! Nu i-am achiziţionat încă, dar poate de data asta îi câştig pentru băiatul meu! :)

      Ștergere
    2. Îţi doresc mult mult succes, Radu. Iar băiatul tău să se bucure din plin de ei, încălţându-i! :)

      Ștergere
    3. Să dea Domnul şi juriile! :)
      Încă o dată mulţumesc!

      Ștergere
  14. Judecand dupa poza, mocasinii de iarna sunt mai mult decat potriviti pentru tine, Radule! Permite-mi doar un mic sfat: daca ai pastrat parul din paruiala colegilor :D, infrumuseteaza-i pe cei de vara caci, chiar daca se vede ca sunt munciti, pare ca o sa te mai serveasca mult timp de acu' in colo... :D. Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de sfat Rodica! :)
      La aceia, munciti le trebuie doar un pic de crema si sunt ca noi.
      Toti barbatii ma invidiaza, caci merg singuri, chiar si dupa 5 beri plus! :)

      Ștergere
  15. Vine iarna, asta e clar! Și trebuie să o așteptăm cum se cuvine. Cu haine groase și mocasini potriviți. Ceea ce îți doresc și ție! :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Mă bucur tare mult că te-ai luptat pentru mine şi culmea ai şi căştigat! Prind tare bine, deja am mai mulţi colegi care au spus că-şi fac bloguri ca să câstige şi ei, da eu cred că-s doar invidioşi că nu au şi ei bocanci din ăştia :D :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur Victore că am putut câştiga pentru tine! Să-i porşi sănătos şi să te bucuri de ei, că doar sunt de la tac-tu! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !