joi, 28 noiembrie 2013

NU MI-AM DORIT LA FACULTATE!

Ştiu că sună absurd dar e adevărat.

Se întâmpla prin 1988 plus sau minus câteva luni! :) Deh, e totuşi un mileniu diferenţă...
Deci eram în armată, sergent sau caporal nu mai ţin minte, că am fost de toate.
Sătul de replicile cunoscuţilor de genul " Hai măi că tu poţi!", "Cine are carte, are parte!", "Toţi colegii tăi au luat (minciună motivatoare)", am hotărât să nu fac în veci acest pas.
Gând la gând cu bucurie, vine tatăl meu, colonel cu ceva funcţie pe vremea aia.
"-Te-am înscris la facultatea de nave din Galaţi şi ai o perioadă de pregătire legală de două săptămâni (ce-i drept ştia regulamentele la un nivel incredibil). Mâine începi pregătirea!
-Permiteţi să raportez! Este ordin?
- Executarea!"
Cum se spune " dacă-i ordin, cu plăcere". Mai pun la socoteală şi diferenţa de grade (nu puteam ignora un ordin direct) plus două săptămâni de pregătire. Adică nu mai trebuia să stau cu ochii beliţi în ecrane de radiolocaţie, cu căştile conectate la canalele de transmisiuni atonale. Trebuia doar să mă pregătesc.

Şi am făcut-o, intens! Am redeschis "Cenaclul din balcon" pentru o prea scurtă perioadă. Mi-am consolat fostele prietene mâhnite de subita mea dispariţie din peisaj (eu luptam pentru ţară).
Dau examen, culmea îl şi iau, fapt pe care îl ascund cu grijă, dar fostul meu coleg de liceu Aristotel, mă dă de gol. Deh, se uitase pe acelaşi avizier! :)

Acum ajung şi la subiectul acestei postări, Aristotel (e pe FB, cu acest nume nu poate fi ratat)
Băiat extraordinar, suflet mare, poveste mare de iubire în liceu cu o fată din Tg. Bujor.
Cu matematica, adică la examenul respectiv ce credeţi că s-a întâmplat???
La cele şase subiecte a desenat elefanţi! Da, da, elefanţi.
În dreptul lui, pe avizier apare nota 3 cu o menţiune: un punct pentru prezenţă şi două puncte pentru talentul la desen! Probabil o secretară cu simţul umorului a ţinut să puncteze !

Sursă!

E un pamflet şi trebuie tratat ca atare mai ales că 100.099999(9)% este adevărat! :)



12 comentarii :

  1. :)))) Mi-ai amintit de o teza la istorie... Se deschisese mare magazin comercial in Ploiesti (un soi de mall astazi) si Vienela isi petrecea timpul in cafenea, la un suc si o tigara cu cativa colegi. nici gand sa invete. Vine teza, vienela nu stia absolut nimic. Isi semneaza lucrarea si scrie o singura propozitie: Nu stiu nimic! :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vienela, e primul pas spre cunoastere. Eu ti-as fi dat zece! :)

      Ștergere
  2. La mine a fost și mai tare faza.Concurs literar în liceu. Tema- peisaj de iarnă. Nu aveam nici un stres, eram singura care putea sa meargă mai departe. Eram încrezută de mică, după cum observați. Numai ca nici pomeneală să câștig eu. A câștigat un coleg de al meu, care a dat foaia albă, doar jos având scris, micuț-A nins și totul e alb. Cică a contat imaginația.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Juriile! :) Dar acum să fim sinceri, pe o planşă albă imaginaţia poate zburda în voie! :)

      Ștergere
  3. Apropos de jurii :)
    Felicitari pentru premiul de la campania de pe Blogal. Daca cele 500.000 erau bani era si mai bine :) Zic si eu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-ai adus aminte de examentul de admitere la facultate. Dau unul din ele, nu mai ştiu care, şi la ieşire aud o conversaţie ce m-a stupefiat. Unul din candidaţi povestea unui prieten că nu a ştiut nimic la examen şi că plictisindu-se s-a apucat să deseneze pe foaie stema Stelei să scrie tot felul de nebunii printre care am reţinut ceva de genul: ".... degeaba sunteţi profesori universitari dacă nu ştiţi echipa Stelei care a câştigat CCE la Sevilla..."
    Noroc cu cenaclul din balcon care te-a motivat pentru examen! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am auzit de asta la Politehnică-n Bucureşti, că până la urmă n-am scăpat! :)

      Ștergere
  5. Ce amintiri haioase aveti voi de la examene, ale mele au fost normale... fara elefanti, fara echipa stelei, fara foi albe... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astea sunt cele mai blânde! :) Umplu trei bloguri cu ele!
      Chiar, e o idee bună. :)

      Ștergere
  6. Frumoase amintiri ai, Radu.
    Mi-au plăcut mult cele legate de colegul tău, Aristotel ! Cred că era tare glumeţ. Dar de ce a desenat doar elefanţi? Au o semnificaţie aparte? :))
    Un week-end minunat îţi doresc, Radu! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca fusese la cinema unde rula filmul "Prietenii mei, elefanţii". :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !