vineri, 29 noiembrie 2013

AZI AM INVENTAT O MÂNCARE!

Bine, degetul mare de la mâna dreaptă pe care l-am fript pe grătarul aragazului nu se pune!

Tuslama de ciuperci. Sunt sigur că nu aţi mai auzit de aşa ceva...
În primul rând, scuze pentru calitatea imaginilor, dar degetul meu mare (ăla de-apăs pentru poză) şi anticul Nokia nu s-au prea înţeles de această dată.

În primul rând pregătesc ingredientele:

Pregătire
Pe scurt, ca şi în poză, ciuperci uscate trimise de prietenul Emod, usturoi, oţet, smântână şi pătrunjel.
Acum să spun cum am procedat.
Am pus ciupercile alea, la umflat în apă călduţă.
Ciuperci uscate la hidratat
După care le-am fiert cam 20 de minute cu puţină sare, o frunză de dafin şi ceva boabe de piper.
Între timp mai fac ceva, zdrobesc trei căţei (de usturoi) cu dăruirea lui Torquemada, Îmi aduc aminte că trebuie să pun şi un pic de sare.

Pregătire
Şi oţet, ceva smântâna şi un pic de zeamă de la ciuperci.


Preîncălzesc un castron în care pun ciupercile cu foarte puţină zeamă şi torn mujdeiul peste ele.

Tuslama de ciuperci.

Acopăr, las să se cunoască mai bine, aşa mai intim şi plec să-mi iau o bere, că doar merit.

Cănd mă-ntorc găsesc castronul pus pentru spălat şi un bileţel pe masă cu textul:
"-Tata, a fost bună!"
Mă apuc să spăl castronul!



12 comentarii :

  1. intotdeauna trebuie sa te bucuri cand se mananca ceea ce gatesti... cat despre inventat retete, eu inventez de cate ori gatesc, da nu intotdeauna mi se lasa biletele cu multumiri :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine, pe bileţel mai scria şi ceva de genul să nu uit să spăl vasele, dar n-am vrut să lungesc povestea! :)

      Ștergere
  2. Eşti un bucătar desăvârşit, Radu! Dacă s-a mâncat tot şi ţi-a rămas doar de spălat vasele, asta nu poate decât te bucure şi să fii mândru de tine, pentru cum ai gătit.
    Cred că fiul tău este foarte gumeţ, dar totodată şi recunoscător pentru toate ce-i oferi! Bravo lui!
    O seară minunată îţi doresc, Radu! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Tocmai m-a certat Mihai ca stau nemancata, ca ma indop de ciocolata si tigari. Era langa mine cand am intrat aici si si-a dat seama ca pana la ora asta eu nu m-am atins de mancare. Na, ca trebuie sa plec la bucatarie... :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Toata admiratia pentru faptul ca te incumeti la gatit! Si spalat vasele...

    RăspundețiȘtergere
  5. Am mai auzit de tuslama dar cu burta, cu ciuperci nu stiu daca exista :) Dar daca ai facut ;) exista :)
    Ma tot gandesc ca e o gluma asta cum ca fiul tau a mancat tot ce-a gasit acolo fara sa-i pese de tine. Mi se pare ceva....nu stiu cum. Nu bine :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este în creştere Elly şi ciupercile au fost puţine. :)
      Mai ales ciupercile pleurotus poţi să le tratezi exact ca şi burta de vită cu respectarea timpilor de fierbere!

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !