luni, 7 octombrie 2013

NERECOMANDAT POFTICIOŞILOR

Nici eu n-ar trebui să citesc!


Am un amic care se ocupă de creşterea prepeliţelor. De vreo doi ani mă bate la cap să le trec în meniul curent, că cică-s mai bune, mai sănătoase, etc...

Ieri pe la 10 sună la uşă amicul cu pricina, nu-i dau numele că e reclamă şi n-a plătit. Îmi aduce plocon două astfel de lighioane curăţate cu gândul, ascuns cu grijă, să mă aboneze la microferma lui.
Mă luminez la faţă când scoate şi un bidonaş cu Cabernet de Sâmbureşti cu precizarea şoptită că e de la mama lui.
Cum nu las pe nimeni să-mi umble prin bucătărie, corvoada cade tot pe mine.
N-am mai gătit niciodată prepeliţe aşa că inventez la minut o reţetă (a se citi că fac un cupaj după o scurtă răsfoială pe net) şi iată ce a ieşit.

Prepeliţă în vin



Să vedem ce ne trebuie:
-în primul rând două exemplare din păsăretul cu pricina (doar atât a adus zgârcitul) bine grijite.
-vin roşu pentru macerat şi pentru stat la bârfă (aici a fost mai darnic, cu bârfa)
-un morcov, o ceapă roşie şi puţin fenel aşa ca moft
-anason, puţin dafin, ulei de masline.
-un păhărel de coniac (din rezerva mea strategică)

În primul rând pregătesc baiţul din ceapă, morcov, dafin, ulei, sare de mare, piper, anason, vin roşu şi puţină apă. Aşez prepeliţele aşa cum un tată îşi pune primul născut în prima băiţă şi le las acolo să se cunoască preţ de un sfert de oră. Aşa ca inspiraţie mai adaug şi doi căţei de usturoi tăiat feliuţe.
Prăjesc scurt orătăniile într-o tigăiţă încinsă bine, apoi le las un pic deoparte să-şi mai tragă sufletul.
În aceeaşi tigăiţă, din baiţ fac o reducţie (deh, m-am uitat la Master Chef) pe care o sting cu un pic de coniac.
Amestec totul într-o crăticioară şi după primul clocot o bag în cuptorul preîncălzit.
După 15 minute şi două pahare de vin hotărăsc că s-au făcut, le scot le tai în două şi le pun pe farfurie cât de artistic pot.
Totul a durat cam 40 de minute.
După altă jumătate de oră l-am dat pe amicul meu pe uşă afară că râvnea şi la porţia mea iar vinul era pe terminate.

Voi ce părere aveţi?


Particip la acest concurs!

26 de comentarii :

  1. ...ce părere să am. Eşti artist şi în vorbe, şi în bucătărie. Iar pasărea aia ...ne vorbeşte despre răsfăţ. Am mâncat o singură dată prepeliţe. Mare dezamăgire. Dacă arătau ca ale tale...altă poveste...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Adriana! Totul este sa nu o supra gatesti! A iesit chiar foarte frageda!

      Ștergere
  2. Ai reusit sa-mi faci pofta. Raman cu pofta, ca prepelite nu am, vin nu am, sanse sa ma inviti la masa nici atat.Maine, poimaine te vad Master Chef.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Master Chef? Nu cred, sunt prea leneş!
      De invitat la masă, oricând vii în Constanţa şi sunt în bani! :)
      Mi-ar fi făcut mare placere să arunci un ochi pe Povestea dorului, mai jos pe blog. :)

      Ștergere
    2. Si daca nu esti in bani...ce-mi dai de mancare.Ma voi uita, Radu.Maine,sigur.In seara asta sunt foarte obosita.

      Ștergere
    3. Storc eu ceva! :) Măcar nişte bruschette! :)

      Ștergere
  3. Ce părere pot să am, Radu?, decât că eşti un bucătar desăvârşit!! Mare noroc am că nu sunt pofticioasă, că la cât de bine arată friptura în imagine şi după ingredientele pe care ni le-ai dezvăluit că le-ai folosit, nu ştiu ce-aş fi făcut la ora asta aşa de târzie. Felicitări!
    Ai o noapte liniştită Radu şi-o săptămână rodnică! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ah, ce bine arata! Norocul meu ca nu sunt pofticiaosa :D - am sa-ti fur reteta si apoi mai vorbim. O seara placuta in continuare, Radu!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arată bine prepeliţa ta. Data trecută eram pe Km80, parcă! Mai ştii?
    Ai grijă cu reţetele astea, că nu aş vrea să ajung la tine în plină iarnă, aşa mai la vară! Am o ţuică bună de prună, făcută pe la Vitomireşti, de pe meleagurile Mariei Dragomiroiu, la graniţa dintre Vâlcea şi Olt! Ce zici? O păstrez?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ţuica încălzeste inima doar pe vreme de iarnă aprigă!
      La vreme de vară cam te moaie!
      Cum spui tu, dar pune-o-n butoi de dud! :)

      Ștergere
  6. Nu stiu ce sa zic, par OK. :)
    N-am mancat niciodata si nu cred ca voi avea ocazia. Nici pofticioasa sa stii ca nu sunt, nici prea curioasa sa aflu cum ar fi. Imaginea insa e... Mega-Imagine. Dar cred ca stii ;)
    Bafta la concurs!
    De cand incepe votarea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sst! Trebuia să-mi vadă toată lumea platoul meu ciobit?

      Şi e pusă şi sursa. Cu litere mai mici.

      Ștergere
    2. Te-am votat azi :)
      N-am uitat.
      Am vazut acum si sursa dar atunci chiar nu. :)

      Ștergere
    3. Mulţumesc de vot!
      Deh, literele cele mici! :)

      Ștergere
  7. Daca ai stii cat mi-am dorit sa pot ocoli acest articol! Vazusem poza pe fb si simteam cum imi vine apa in gura. Prietenul tau a fost cam zgarcit! Daca ti-ar fi adus mai multe prepelite, poate ne ramanea si noua ceva.
    Ce sa spun? Felicitari, MasterChef Radu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost darnic cu vinul, 5l, aşa că avut şi cu ce să le facem băiţă! :)
      Am mai făcut acum vreo 10 ani învelite în prosciutto şi foi de viţă murate! Era ziua fostei mele soţii.

      Ștergere
    2. Aaa, era să uit, chiar merită încercată, e bunuţă! :)

      Ștergere
  8. Ai mancat niste prepelite asasinate de altii?!!! Oricum le-ai gatit frumos, banuiesc ca si la gust au fost deosebite. Dar le-ai vazut vii cat sunt de dragalase, mici si rotunde? Eu nu pot sa le mananc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi purceluşii sunt drăgălaşi! Dar n-aş zice nu unui purcel de lapte cu măr în gură. :)

      Ștergere
  9. Daca esti pasionat de cresterea pasarilor, prepelitele sunt o afacere profitabila.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt pasionat! Dacă le-aş creşte eu, nu aş mai putea să le mănânc! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !