miercuri, 11 septembrie 2013

MI S-A PUBLICAT O POEZIE

Deşi scrisă tot pe la 16 ani şi tot pe balcon.


S-a publicat ceva mai târziu. Adică aici şi atunci...

Editura Pontica 2001, autor Mircea Ţuglea, volumul 2.
Titlul volumelor este Proezia !
Titlul poeziei este, cu mare inspiraţie, "un poem de-al fratelui meu" (adică eu)

Şi acum poezia, ca să nu vă mai reţin.

Visuri, speranţe...


Visurile mele aleargă
Cu mult mai repede
Decât rachetele pământenilor
Ele au ajuns de mult pe Pluton
Au şi părăsit sistemul solar
Şi acum explorează galaxiile vecine

Câteodată, se mai ciocnesc
Cu meteoriţi, comete
Care le fac să se întoarcă
Pentru reparaţii capitale

Deoarece azi e ziua Vienelei şi rezonează cu titlul articolului ei, îi mai urez şi pe această cale "La Mulţi Ani!!!"

40 de comentarii :

  1. Radu, ca si Adriana, tu ma cunosti bine! Ai stiu exact ce imi place, ai ales poezia care mi-a facut sufletul sa vibreze intr-un fel deosebit si pentru asta iti multumesc din toata inima! Te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă între dus și întors nu au fost spulberate
    dacă au fost numai ciobite sau puțin crăpate
    nu le lăsa prin galaxii împrăștiate
    adună-le, întregește-le, lipește-le
    și ni le dăruie noua pe toate.

    Avem toti nevoie de vise,
    de aripi cu care sa zburam in galaxii interzise.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În lumea asta nou creată
      Şi cam zilnic updatată
      Un vis este o povară
      Oare cine îl mai cară ?

      Ștergere
    2. Visul nimeni nu ti-l duce
      tu pune-i numai aripi
      sa poata el sa urce.

      In lumea asta updatata
      sa nu mai poti visa
      e sinucidere curata.
      Deci...nu inceta!

      Ștergere
    3. Visul poate va urca
      Eu rămân în lumea mea
      Pot să urc fără motor
      Dar căderea nu-i un zbor

      N-am nici aripi de planor
      Ca să pot să cad uşor...

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Maria, spune-mi, visul în zbor
      Să îl urmezi, este foarte uşor?

      Ștergere
  4. Sa nu visezi averi,
    sa nu visezi palate
    nu vei primi ce ceri
    sau doar putin din toate.
    viseaza ca plutesti,
    pe mari sau pe un nor
    un pescarus ca esti
    ce te inalti in zbor
    Viseaza, nu e greu,
    in scris e chiar usor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un cuib de lilieci aveam
      Chiar la mine sub geam
      Nu cereau nimic
      Invidios eram un pic
      Pe a lor independenţă
      Demnă, fără de clemenţă

      M-au salvat de-acel ţânţar
      Noaptea când n-aveam habar

      Dar blocul s-a izolat
      Cuibul lor s-a astupat
      Nu e noapte la ţigară
      Fără să îi văd pe-afară.

      Visul lor de-acum un an
      Parcă s-a cam dus în van

      Am spus de multe ori că nu le am cu rimele.
      Aşa că nu vă supăraţi pe mine.

      Ștergere
    2. liliecii si tantarii
      sub acelasi cer ei zboara
      nu stiu care a plecat,
      nu stiu care e afara
      nu stiu daca dor le este
      daca plang, daca viseaza
      stiu ca sunt avizi de sange
      din poetul ce fumeaza.



      Ștergere
    3. Cadânele le-ai interzis
      Tulburelul l-ai proscris
      Pe Radu l-ai condamnat
      La o noapte fără fumat

      Ștergere
    4. Ca Radu sa nu ma-njure
      am sa-i dau ceva in dar
      liliac la primvara,
      mai la vara un tantar
      un must dulce mai in toamna
      iar la iarna viitoare o sticla de murfatlar.

      Sper s-astepti
      si prin chinuri sa razbesti
      altfel te calugaresti.

      Ștergere
    5. Tu, învaţă-mă la rime
      Nici o o dată n-am ştiut bine
      Eminescu tot ne spune
      Că din coadă au să sune

      Ștergere
    6. Nici eu nu stiu prea bine
      Eminescu sa ma ierte
      Daca rimele-s putine
      Si pe Radu sa nu-l certe
      Scrie el asa cum stie,
      iar eu simt ca scrie bine.

      Ștergere
    7. Mulţumesc de laudă deşi sunt convins că nu o merit.
      Poeţii mei preferaţi sunt Nichita Stănescu şi Marin Sorescu. Chiar dacă numele rimează poeziile lor sunt fără rime.

      Ștergere
    8. Ai mei sunt, evident, Eminescu, Blaga, Nichita[ai citit "Campul cu ingeri" la mine pe blog?]Adrian Paunescu.

      Ștergere
  5. Mă întreb, după atâţia ani, peste 20, până unde au ajuns visurile tale? Ce lumi frumoase au descoperit? Ce răspunsuri magice ţi-au întors? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Răspunsuri magice nu există. Cel puţin asta am învăţat.
      Şi încă un lucru, nu există alb sau negru natural.
      De fapt totul e cam gri!!! :)
      Unde au ajuns visurile mele scrie-n poezie! :)

      Ștergere
    2. În jur totul e gri, dar ochii nu privesc niciodată în jur!

      Ștergere
    3. Cerul e albastru, zapada e albastra. :)

      Ștergere
    4. Cerul meu este acum gri
      dar in suflet imi e soare
      nu stiu insa cum va fi
      inghetat intro ninsoare.

      Ștergere
    5. În liniştea dintre furtuni
      Întotdeauna este soare
      Putem să le-nfruntăm senini
      Cu multe vise-n buzunare


      Ștergere
    6. Sper la vremuri linistite
      de furtuni sa n-avem parte
      s-avem un morman de vise
      si buzunare nesparte.

      Ștergere
  6. Nu stiu pentru cine-i intrebarea.Raspund pentru mine, la intrebarea lui Adrian.
    " Cine a vazut speranta, nu o mai uita. O cauta sub toate cerurile si printre toti oamenii.
    Si viseaza ca intr-o zi o va intalni din nou, nu stie unde, poate intre ai sai."
    O. Paler

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi place Paler. Mai ales " Viaţa pe un peron"!
      Sper că nu am încurcat titlul.

      Ștergere
  7. Scuze Radu, ti-am facut varza postul in care trebuia sa primesti numai felicitari. Te felicit si eu. De doua ori. Si pentru fratele tau. E musai sa te intorci la poezie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi pe fratele meu felicită-l personal.
      Am dat şi link-ul.
      Parcă a câştigat o bursă Herder pentru literatură.
      Eu visez doar vise, sau cum spune Dan Bitman "am doar vise-n buzunar" :)

      Ștergere
  8. Chiar te invidiez, Radule! As vrea si eu o poezie dedicata doar mie dar sa fie la tema "Fiind copil paduri cutreeram..." Voi gasi oare vreodata poetul? O seara buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Rodica, Eminescu este imposibil de egalat!
    Ceva mai uşor, te rog!

    RăspundețiȘtergere
  10. Felicitări, Radu!
    Publicare primei tale poezii să fie de bun augur şi toate poeziile tale să-ţi fie publicate! Poate faci în aşa fel încât să publici chiar un volum de poezii! Mult succes!
    Ai o duminică minunată, Radu! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. E minunat sa poti reciti poezii scrise acum atat de multi ani. Eu una nu am scris un vers pana acum vreo 9 luni :) . Plina de avant poezia ta care zboara inspre galaxiile de vise.

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !