joi, 19 septembrie 2013

INERŢIA SALVEAZĂ ROMÂNIA

Se-aude un cor de huiduieli

Începe procesul. Chem la bară primul martor, spun eu demn...
În sală se stârneşte rumoare, juriul a încremenit.
-Pe cine băi ţărane? se aude o voce din sală

Să vină balada Mioriţa.
"La moarte, e nebun, la stână bă" vociferează sala
-Lăsaţi-o să spună, e pe răspunderea lui!

Stăpâne, stăpâne,
Îţi cheamă ş-un câine,
Cel mai bărbătesc
Şi cel mai frăţesc,
Că l-apus de soare
Vreau să mi te-omoare
Baciul ungurean
Şi cu cel vrâncean!
- Oiţă bârsană,
De eşti năzdrăvană,
şi de-a fi să mor
în câmp de mohor,
Să spui lui vrâncean
Şi lui ungurean
Ca să mă îngroape
Aice, pe-aproape,
În strunga de oi,
Să fiu tot cu voi;

"Huoooo! Zece ani la mititica Nu-i scoateţi cătuşele, să bea inerţie din pumni!"

-Chiar dacă vă şochez, spun eu oficial, chem şi al doilea martor! Să vină Moromeţii!
-Ne-am săturat de versuri!!!
-Marin Preda n-a scris versuri, strig eu acoperind vacarmul înjurăturilor.

Clar, procesul are o desfăşurare imprevizibilă, instanţa e siderată.

-Mai ai martori? întreabă judecătorul
-Doar unul, înţelepciunea populară!
-În fine s-auzim şi asta, dar pauza de masă, e aproape...

La repezeală o împing la bară şi pe nerăsuflate le zice pe toate:
"Merge şi-aşa!" sau "Lasă-mă ca să te las!"
-Să vă mai spun?

În tăcerea lăsată-n sală se aude stingher:
-Bă, şi dacă nebunul are dreptate...

Voi ce părere aveţi, având în vedere că formula-i foarte simplă?

Formula!!!

Acest articol este un pamflet şi trebuie tratat ca atare!




22 de comentarii :

  1. Domnule, judecător!
    Stimat avocat și{în]jurat
    protestez față de orice formulă
    în care orice cifră sau literă parcă
    ma-njură.
    De ce bre, nu vorbiți în graiul meu
    așa tont cum sunt să înțeleg și eu?
    Eu sunt țaran sadea, nu telectual ca voi
    eu știu una și buna, pana la urmă
    unu și cu unu fac totdeauna doi
    oaie langa oaie face o turmă.
    Formula asta a cui o fi oare,
    cĂ eu nu stiu niciuna,sĂ fie cumva a apei chioare?
    Stimate auditoriu, mă iertați,stiu că nu mai vreți poezie...
    Am inteles,iar am greșit, bate-o-ar vina de INERȚIE!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vestita apa chioară!

      Despre a ei savoare
      Sunt zicale populare
      Nici una n-a prea convins
      Inerţia a învins !!!

      Ștergere
  2. Inerția mea nu-i păguboasă
    chiar dacă mai trag de coadă câte-o rimă
    ce te faci cu inerția din România
    ce-naintarea ne-o reprimă?
    Ete-te o dădui pe politichie
    fir-ar să fie de inerție.
    Poate-mi găsesc pe-aci beleaua.
    nu vrei mai bine să vorbim
    de cum a luat-o pe cocoașa Steaua?
    Nu cred că-i bine nici de asta
    îmi fac singură de urat și-mi găsesc năpasta.
    Mai bine vorbim de... femei
    nici că și eu vorba lui Shakespeare
    sunt dintre ele
    și eu, și tu intrăm în alte belele.
    Procesul ăsta de vorbire ce subiect avea?
    Despre Becali,oi,femei,
    român sadea,un nebun
    despre toti ce-și spun...merge și-așa?!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De formula mea uşoară
      Pusă-n poză, într-o doară
      Ce părere, ai tu doamnă ?

      De o-m şti s-o descifrăm
      Inerţia s-o-nvăţăm
      Politica o controlăm

      Becali n-a învăţat
      Inerţia e un stat
      Acum i s-a înfundat.

      Ștergere
    2. A ajuns obiect de studiu
      Săracul oier "di vin",
      Iar Steluţa mea căzută
      S-a stins într-un of cu vin!



      Ștergere
    3. @Adrian! Toate până la Steaua! :)

      Vin, nu cred eu c-au băut
      Cu 3-0 de-au pierdut
      Duşu-acesta, rece tare
      Poate-i pune pe picioare

      Ștergere
    4. Au pierdut, au pierdut
      găsim un alt motiv de băut
      exemplu-face cinste Radu dacă trece
      examenul cu zece.
      Eu,una dau o cinzeacă
      de-l trece chiar și ultimul,
      numai să-l treacă!
      Bafta, Radule!

      Ștergere
  3. Uite ce duel infocat..! mai bine nu ma bag ca.., nu de alta dar e stiut ca atunci cand doi se bat, al treilea castiga ;)...

    PS: Maria Calin, esti extraordinara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu n-am nici o vina! Toata raspunderea ii revine Mariei! :)

      Ștergere
    2. Las' ca stiu eu ca nici tu nu stai locului... ;)

      Ștergere
    3. Ba da, Rodica, mai trebuie să dorm si eu.

      Ștergere
  4. Intelepciunea populara a uitat sa spuna onoratei instante ca romanul s-a nascut poet. Oare eu de ce spun ca sunt romanca, daca nu pot lega doua versuri intre ele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai incercat? :)
      Eu n-am mai facut-o de la 16 ani! :)

      Ștergere
    2. Am incercat... Nu ai vazut haiku de pe blogul meu nou? :)))

      Ștergere
    3. Poezie japoneza! Am putin timp, dau examen. Cu prima ocazie o sa fiu cel mai dur critic. :)

      Ștergere
    4. O gasesti pe doaronline. Dar sa fii sincer, sincer! :)

      Ștergere
  5. Voi cu versurile ma omorati :))
    Nu pot urmari comentariile in versuri. Nu se leaga nimic. Eu sunt sora Vienelei :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atentie, Vienela a scris poezii pe blogurile ei! Poate te apuci si tu! :)

      Ștergere
    2. Sttt! Alea pot fi numite oricum, numai poezii nu! :)

      Ștergere
    3. Bine, bine pun fermoar la degete! Dar, nu trebuie să iei modestia-n braţe. :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !