sâmbătă, 21 septembrie 2013

DE ANI DE ZILE DUC UN RĂZBOI

Alimentar!!!

Doar cu copii mei, c-am îmbătrânit şi nu mai am putere...
Rareori ies câştigător dar atunci simt o bucurie imensă.
Să vă explic despre ce-i vorba.

Ieri, am trecut întâmplator pe lângă o clinica Medsana (am aflat că are şi o largă reţea), aflată la doi paşi de unde locuiesc.
Văd un afiş care-mi atrage atenţia !

Luna inimii !


Păi suntem în septembrie, mă trezesc vorbind singur şi hotărăsc să intru.
Acolo mai aflu o groază de amănunte cum ar fi: controlul de rutină a colesterolului este disponibil gratuit toată luna septembrie în clinicile Medsana sau că verificarea colesterolului este un prim pas prin care îţi poţi da seama dacă inima ta este sănătoasă sau nu.
Cum aveam un pic de timp liber, îmi spun, de ce nu?
Norocul face sa dau peste un cunoscut care mă convinge că dacă îmi ia un pic de sânge n-o să mor şi dacă în mod nefericit se-ntâmplă asta o să aibă grijă să bea o navetă de (bere) lapte degresat pentru memoria mea.
A doua zi primesc un telefon de la el:
-Băi frate ce mănânci?
-De ce? întreb eu îngrijorat de soarta navetei cu lapte
-Păi eşti perfect, boşorogule! Aşa că zi repede ce mănânci, ca să nu apuci să minţi!
Luat aşa repede la întrebări, am răspuns pe nerăsuflate.
-Mai mult peşte!
-De care??? bubuie în telefon
-De care prind! răspund nonşalant. Sau ce mai cumpăr, dar numai oceanic!
-Şi ce prinzi tu, c-ai venit doar de trei ani în Constanţa.
-Puţin chefal, puţin laban, ceva cambulă şi mulţi guvizi.
-Si dacă prinzi aşa mulţi guvizi, nu-mi dai şi mie un kil,două?
-Nu, că-i vănd şi îmi iau o bucată de somon, un macrou sau un ton.
-Frate, nu se poate, la analize ies toate, mai mănânci tu ceva!
-Sigur, pâine neagră, legume la grătar, salate în care pun seminte de in şi ultima mea descoperire de când am venit aici în Dobrogea!
-Ce descoperire poa' să facă un ţăran de Bucureşti, aşa ca tine?
-Carne de oaie, făcută la tavă! ............................................
-Radule, nu m-ai mai alintat cu "moldovene !" aşa cum aveai obiceiul în Regie, sigur e ceva cu tine. (fie vorba între noi e din oltean cu unguroaică, dar să nu se afle).
Oftez îndelung şi iar oftez...
-Radule, să nu mori cu analize făcute de mine!
După o mică pauză răbufnesc:
-Copchiilor mei le place numai mâncare de la fast-food şi cea mai tare delicatesă e shaworma de la... Crezi că dacă-i aduc mâine la tine, poţi să le spui la ce duce regimul ăsta, eventual să le-araţi un ac din ăla imens ?
- Vezi, tot cioban ai rămas, dar adu-i încoace!

Sper că războiul cu alimentaţia copiilor mei să reuşesc să-l căştig căt mai curând. Până acum n-am reuşit decât remize cu ceva fasole păstăi, paste făinoase şi ulei de măsline.


Orice aş face, degeaba încep un articol serios, dacă nu-i problemă de matematică sau de fizică, până la sfîrşit o ia razna.


Faptul că peste tot în lume în luna septembrie se sărbătorește Luna Inimii, este un motiv în plus să vă faceţi acest control gratuit şi să-l sprijiniţi. Controalele de rutină la medic sunt foarte importante. Nu le neglijaţi!


Acest articol participă la campania BLOGGERII AU GRIJA DE INIMA LOR SI A CELOR DRAGI!-Importanța nutriției pentru a avea o inimă sănătoasă, tema care va fi jurizată de bloggerul Cristian China-Birta aka Chinezu.





16 comentarii :

  1. Moldovene, ia tu o trotineta si-mi lasi si mie una.Daca nu, tu oricum vrei sa participi la anul la triatlonul ala,asa ca iau eu trotineta si tu alergi..dupa mine.
    Oricum ar fi , sa ai succesuri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi tu mă alinţi cu termenul de moldovean?
      Eşti sigură că nu alerg mai repede decât trotineta? Hm!!! :)

      Ștergere
  2. Radule, m-ai ameţit de tot! Cine este moldovean, şi cine este oltean cu unuroaică? Şi la cât peşte bagi în tine cred că eşti neam de feroez!
    Mă duc să îmi fac şi eu testul ăsta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E din oltean cu unguroica, corectez acum! :)
      Foarte bine e ca-l faci!

      Ștergere
  3. :)))) Din razboiul cu baiatul meu am castigat doar cateva runde (aproape ca i-am scos chipsurile din cap, l-am convins sa manance vinete si dovlecei), dar mai am mult de munca. Inca nu se repede la shaorma cand ii simte mirosul, dar nici nu o refuza. Cea mai mare problema ar fi sucurile (nu dam nume) si de ele greu va scapa.
    Nu imi vinzi si mie din pestii tai? Iti pot da la schimb cateva castane de pe bulevard, daca banii ti se vor parea vulgari. :)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De sucuri nici nu mai vorbesc! Anul asta i-am pacalit cu niste socata, desi le-a placut mai mult dupa ce a inceput sa intepe pe limba! :)
      Sigur ca da cu pestele dar fac troc numai pe zacusca! :)

      Ștergere
    2. Atunci trebuie sa ne grabim, ca dispar borcanele cu o viteza... :)))

      Ștergere
    3. Eu peşte am! Cam tot timpul! Nu-i tîrziu de încă o tură de zacuscă , mai ales că e răcoare!:)

      Ștergere
  4. Baitului meu ii plac doar legumele crude (rosii, ardei gras, castravete si morcov - nimic varza sau derivate!). Ma lupt cu el de-o viata (acuma re 16 ani), sperand ca creste si i se schimba gusturile :( dar nimic... Daca incerc sa-i dau placinta cu branza in care mai scap si niste spanac sau orez cu asparag camuflat in sos verde, sau omleta cu mazare verde s.a., aproape ca vomita - nici nu pune gura :(. A incercat sa inlocuiasca carnea cu fasolea :D (stiti voi, fixatia cu bodybuilding-ul) si a renuntat intr-un timp record! Asta este situatia, bine ca mananca peste - orice fel in afara de somon si molusti. O inima perfecta sa aveti!

    PS: am nevoie de o imagine ca sa pot sa-ti adaug blogul in pagina cu partenerii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate sistemul imunitar al omului este bazat pe carne, desigur fără excese ca în orice.
      Proteinele din fasole. mazăre, etc sunt pentru până treci hopul!
      Nu ţin la nici o poză, dar dacă vrei pune-mi mutra aia urâtă din liceu!

      Ștergere
  5. Sa inteleg ca era adevarat sloganul cu "nicio masa fara peste"?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite, o reclamă perfectă! Şi după 30 de ani e încă activă!

      Ștergere
  6. Pestele e foarte bun. Daca cu carnea de oaie nu ma impac, pestele imi place foarte mult. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand vii data viitoare la triatlon iti fac cu mana mea o friptura la tava! Ca pana atunci uiti ca e de berbecut! :) Iti spun ca-i iepure :)

      Ștergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !