vineri, 13 septembrie 2013

CE CĂRŢI AM CITIT-EP. 1

Şi mi-au plăcut

Nu, nu vă speriaţi, nu chiar acum le-am citit.Dar cred eu că merită amintite...
Şi o să încep, cum altfel, cu prima. Adică cu cea în care-mi găsesc refugiul de fiecare dată când cad.
Are un titlu simplu- Nobila Casă de James Clavell

Nobila casă

După cum arată de jerpelită se vede că am căzut de multe ori.
Poate că a contat şi că am primit-o cadou cu dedicaţie.

Dedicaţia

Bine, pe la jumătatea celui de-al doilea volum, autorul explică de ce populaţia chinezească din Hong Kong rezerva acest titlu (tai pan) pentru europeni, care se mândreau cu el, ei folosind termenul de loh pan.
Explicaţia e simplă, tai pan însemnând şeful îngrijitorilor de closete. Poate că şi de asta cei patru ani din dedicaţie nu s-au împlinit.
Nu o să fac o recenzie, nici nu mă pricep şi nici n-am timp cu tona!
Pot să vă spun doar că prima dată n-am dormit mai mult de 24 de ore până am terminat cele peste 1000 de pagini scrise mărunt. M-au ajutat şi multele cafele irlandeze făcute ad-hoc, ce-i drept.
Personajul care se detaşează din multele personaje principale este Ian Dunross. Mie mi s-a părut fabulos.
Cam atât, în caz de n-aţi citit-o nu vreau să vă răpesc plăcerea.
Părerea mea este că merită!!!

Am văzut şi filmul cu Pierce Brosnan dar nici pe departe nu are savoarea cărţii.

Sursa




19 comentarii :

  1. Cum sunt eu curioasa din fire, am inceput a cerceta.Prima data, mi-am dat comanda de carte.Cam scumpa carte[64, 00 cu tot cu taxe], dar daca tu zici ca merita,nu-i bai.
    Cecetarea a doua a fost a dedicatei. Eu nu cred ca anonima era chiar atat de anonima. Si nici nu cred ca te-a numit Tai pan-ul ei din perspectiva curateniei. Dupa implicarea sufletului in aceasta dedicatie, cred ca era vorba de acel Tai Pan, mare maestru al manipularilor si intrigilor si, mai presus de toate, un neintrecut amant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-ar putea să o găseşti şi la biblioteca locală.
      Dacă n-ar fi cu dedicaţie nu aş avea nici o ezitare în a ţi-o trimite.
      Cât despre restul, întreab-o pe anonimă. :)
      Eu nu mă laud.

      Ștergere
    2. Multumesc pentru intentie! Dadusem comanda cand am scris comentariul.Nu am cum sa-ti raspund public la sfatul cu anonima, dar am fcut-o in mintea mea si am zambit.

      Ștergere
    3. Şi ce spune zâmbetul tău?
      Oricum ai rămas "datoare" cu un comentariu la articolul anterior. :)

      Ștergere
  2. Zambetul meu iti spune sa ai un sfarsit de saptamana cu mult bine!Nu prea raman eu datoare, dar ma duc sa vad.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am reluat postul, dar nu am vazut unde nu am raspuns. Spune-mi tu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aia cu liliecii, sper că aici
      http://sub-un-cer-violet.blogspot.ro/2013/09/mi-s-publicat-o-poezie.html?showComment=1378911013062#c5568463763998143254

      Ștergere
  4. Mi-ai trezit curiozitatea! Daca ajung zilele astea la biblioteca am s-o caut neaparat. Salutari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc de trecere! Chiar merită citită deşi e doar punctul meu de vedere.

      Ștergere
  5. Hm! Cădere, refugiu, anonimă! Amintiri! Ai deschis bine supapa amintirilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar aşa ca un moft, încet şi pe rând.
      Ce părere ai de carte sau de autor în cazul în care ai citit-o?

      Ștergere
    2. Am citit doar Shogun şi mi-a plăcut foarte mult. Sunt convins că "Nobila Casă" este o carte foarte bună. Îmi place James Clavell şi poate reuşesc în perioada următoare să-l mai citesc. Blogul îmi mănâncă foarte mult timp, din cel puţin pe care îl am doar pentru mine, şi nu mai reuşesc să citesc decât foarte puţin. Am început acum 3 luni Soljeniţîn-Arhipelagul Gulag, şi a rămas în aer. Nu cred că îl mai termin. M-am cam săturat de ororile comunismului şi nu vreau să mă mai gândesc la asta. Acum 2 luni înainte să plec la Balcic, am început Hannah Pakula-Ultima romantică (Regina Maria), nici asta nu am terminat. Acum 2 săptămâni am început Adele de Boigne-Memorii. Chiar nu mai ştiu când termin ceva. În plus, de luni începe şcoala, lecţii şi multe altele!!!

      Ștergere
    3. Asta inseamna sa te apuci de prea multe proiecte! :)
      Dar sa ai 4 bloguri cum are Vienela???
      Daca Shogun ti-a placut sigur iti va place si asta, mai ales ca are un personaj coborat exact de acolo-Riko Anjin (anjin insemnand pilot de nave)

      Ștergere
    4. Am doar trei bloguri, Radu! Dupa cum vedeti, chiar daca sunt mereu online (pot spune doaronline?), va vizitez tot mai rar... Cand sa scriu, cand sa citesc mailuri, cand sa verific mesajele de pe fb, cand sa citesc si sa comentez pe la toti cei care ma viziteaza? As avea nevoie de zile cu 70 de ore, nu cu 24. :))))
      Imi placea Clavell candva, dar acum nu stiu cum as mai inghiti povestile lui... As putea incerca. Am ceva prin casa scris de el, cred...
      Ca si Adrian, am cateva carti incepute de mult si neterminate. Imi e si jena sa mai spun ca adorm cu cartea in mana... :)))

      Ștergere
    5. Vienela, spuneai de inca unu in faza de proiect! :)
      Asa patesc oamenii populari! :)

      Ștergere
  6. N-am citit-o, n-am vazut filmul... Nici Shogun. N-am idee de ce nu m-au atras...
    Nici nu se va intampla. Ma atrag cartile tot mai putin si stii cat citeam? Nu dormeam noaptea ca sa citesc...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, intotdeauna stiu ce-mi place si ce nu. Nu ma pasioneaza deloc ce se intampla in zona aceea, de aceea nu mi-ar placea. Eu am mai povestiti intamplarea mea cu Magicianul lui Fowles. O carte mai plictisitoare n-am intalnit nici pana atunci, nici de atunci. Am ramas la pag 175. Am mai scris pe bloguri, chiar mi-am atras antipatia unor persoane. Cred ca am dreptul sa-mi placa ce vreau eu si, la fel, pot sa spun ce nu-mi place, mie, personal. Nici eu nu impun cuiva sa-i placa ce-mi place mie. Asta a fost asa, ca o paranteza la primul comment. ;)

      Ștergere
    2. Toti avem dreptul sa ne inselam! :) Chiar si eu! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !