marți, 6 august 2013

ZACUSCA SUPREMĂ

Da, e supremă pentru că am făcut-o timp de 10 ani şi poate o să o fac şi în sezonul ăsta.

M-au mâncat tastele cu sfaturi pentru cineva care acum face zacuscă. Deh, cu toţii mai greşim...
Mulţumiri pe această cale doamnei Patrichi Victoria (nu are blog, deşi ar avea ceva de zis în ale bucătărelii) din Tecuci, de la care m-am inspirat cu mulţi ani în urmă!

Întâi pregătim un grătar afară cu lemn de fag (dă o aromă mult mai plăcută celor ce se vor coace).
Sau dacă vă place în bucătărie, o plită, o tablă sau ce aveţi la îndemână.
Un tuci atât de mare câtă zacuscă vreţi să faceţi.

Ingrediente :
- 5Kg vinete coapte fără sâmburi în exces
- 5Kg gogoşari sau kapia copţi
- 1Kg de morcov torturat şi el şi noi pe răzătoarea mică
- 3Kg ceapă julien
- 1.5Kg mere pe răzătoarea mare (să nu fie acre)
- 1.5Kg suc de roşii mai grosuţ

Se moaie ceapa în ulei cu puţină apă, se adaugă morcovul şi se fierbe, gogoşarii tăiaţi subţiri merg şi ei la fiert, se adaugă vinetele tăiate în sferturi de rondele scurse de zeamă.
Merele rase se adaugă spre sfârşit, cu foi de dafin şi piper boabe după dorinţă. Sare după gust şi sfatul medicului.
După ce legumele au fiert se adaugă sucul de roşii şi se fierbe amestecând continuu până când iese uleiul la suprafaţă. Dacă se încăpăţânează să nu iasă mai adăugaţi ulei, câte un pic, până se întâmplă minunea.
Borcane mici sterilizate şi umplute cu ce-am făcut ! Locul lor e la cuptor, foc mic cam o oră, după care se odihnesc tot acolo până ce se răcesc complet.

Puteţi completa reţeta cu ciuperci, măsline, etc dar mie aşa îmi place.

Pentru că eu încă nu am făcut-o, imaginea  nu-mi aparţine!

Sursa !

Dar iarna, pe pâine uşor prăjită, la căldura unui Merlot sau Cabernet, pâlpâind ca un rubin ţigănesc în pahare, orice zacuscă devine revelaţie!




22 de comentarii :

  1. Pare sa fie delicioasa... Daca ma "apuca harnicia de ... brat", am sa incerc sa gatesc zacusca dupa reteta recomandata, apoi iti zic cum a iesit. Merci si o zi buna in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca o fi atat de suprema dupa cum zici, nu cred ca o sa-mi ramana si pentru tine... imi pare rau. :D

      Ștergere
    2. Daca o fi atat de suprema dupa cum zici, nu cred ca o sa-mi ramana si pentru tine... imi pare rau. :D

      Ștergere
    3. M-am obisnuit deja ! :p
      Tuturor li se pare prea buna ca sa dea macar un borcan ! :)
      Asta-i o lume mai frumoasa ??? :)

      Ștergere
  2. Radu, Radu, pe zi ce trece ma conving mai tare ca ti-ai ratat cariera. Ai fi ajuns un mare poet daca nu ti-ai fi consumat energia cu K.
    Fug la bucatarie sa pregatesc ceapa si sa torturez morcovii. Sa stii ca voi incerca sa pun si mere, dar numai in cateva borcane (anul acesta). Merci mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi place mult noul tau nume... :)

      Ștergere
    2. Lasa, lasa linguseala ! :)
      Cand trimiti zacusca ???

      Ștergere
    3. Cred ca ar trebui sa ma grabesc, pana nu gasesc toate borcanele goale, ca baietii astia ai mei parca nu mai vad altceva cand vine vorba de mancare. :)))

      Ștergere
    4. Tu vrei neaparat sa ma vezi lesinata in bucatarie? :))))

      Ștergere
  3. Mai ai si alte asemenea retete?

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce îmi place zacusca! Şi nu am mai mâncat de ceva timp!
    Pe vremuri mai făcea şi mama, şi soacră-mea!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place, e foarte buna dar si greu de facut. Din acest motiv de cativa ani am renuntat sa mai facem.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ssst !
      Stiu pe cineva care a facut deja, dar e secret !
      Sper sa-mi trimita si mie un borcan ! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !