duminică, 18 august 2013

AVEAM DOAR 16 ANI !

Da, nu vă miraţi, până şi eu am fost tânăr!
Culmea, scriam şi poezii!


Acum să nu râdeţi de mine, nu aveam experienţă! În plus trebuia să mă împart între şcoala sportivă, cenaclul de română, câteva fete şi ceva matematică.

Dar fără divagaţii. Primăvara anului 1985...
Să încep cu începutul !
Mi s-a spus mai târziu, că dacă nu eram văzut pe balconul părinţilor mei (evident plecaţi), cu nepoata profesorului de geografie aş fi avut şansa să prind autocarul spre Galaţi la olimpiada judeţeană de profil..
Şi pe balcon noi doar aprofundam gramatica limbii române...

Aşa îmi imaginam căprioara mea



De aş fi râu, mi-ar place
Să ţâşnesc într-o noapte cu stele
Acolo unde a  bătut din picior o căprioară
Şi mi-ar mai place
Să curg vijelios printre stânci

De aş fi vânt, mi-ar place
Să flutur pletele brune ale fetelor
Să car cu mine puţin fluier de doină
Şi ceva miros de brad
Şi mi-ar mai place
Să fiu călduţ

De aş fi soare, mi-ar place
Să sărut marea
Iar sarea să-mi rămână pe buze
Şi mi-ar mai place
Ca ochii mei să capete culoarea ei

Loc pentru critici aveţi mai jos. Vă rog fiţi blânzi, aveam doar 16 ani!
Şi dacă vreţi să daţi vina pe cineva puteţi începe cu Adrian, el m-a bătut la cap cu caietul albastru!

33 de comentarii :

  1. Eu nu am de gand sa rad. In primul rand pentru ca imi place. Mi-a ramas in cap ideea soarelui care saruta marea, iar sarea ei ii ramane pe buze... este atat de frumos!
    In al doilea rand pentru ca eu nu pot trece de acest nivel nici macar acum, dupa aproape 30 de ani. Nu sunt facuta pentru poezie. in proza mai pacalesc cuvintele, insa poezia este prea grea pentru mine.
    Ai incercat sa mai scrii? Acum adica...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mai incercat, dar probabil mi-a disparut inocenta.
      Tu sigur poti scrie poezie. O dovedesc articolele tale !

      Ștergere
  2. Cum te-ai putut gândi că o să râdem de tine, Radu?
    Îmi place foarte mult poezia. Mie chiar mi-ar plăcea să continui să scrii poezii. Mi-ar plăcea să mai citesc şi alte poezii ale tale, sunt sigură că mai ai pitite multe. Sper să mai împărtăşeşti cu noi din poeziile tale, cât mai curând. Abia aştept.
    O seară minunată îţi doresc, Radu! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc desi nu cred ca merit ! Cu pictorii tai ai mai multa poezie decat as putea eu avea intr-o suta de ani !

      Ștergere
    2. Dacă nu meritai, nu-ţi spuneam nimic, Radu. Eu nu fac afirmaţii doar aşa să mă aflu în treabă. Sunt foarte sinceră în afirmaţii şi spun exact ce simt.
      Eşti tu modest. Chiar mi-a plăcut poezia şi tare mult aş vrea să-ţi mai citesc şi alte poezii, indiferent că sunt mai vechi sau recente.
      Să ştii că aştept. Să nu spui... NU! :)

      Ștergere
  3. Foarte rar spun nu ! Si atunci e definitiv !
    Acum, ca am deschis caietul dupa aproape 30 de ani, o sa le scriu pe toate cele 5 care n-au fost preluate in diverse compozitii muzicale ! :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Aveai dreptate, l-ai deschis, şi l-ai deschis într-un mod pătrunzător. Ca mirosul de brad, sau ca acele căderi sub brad de care vorbeam. Frumoasă poezia ta, caldă şi vijelioasă. Mă bucur că ţi-ai redeşteptat amintiri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru cuvintele calde ! Chiar nici o critica ?

      Ștergere
    2. Ba da! Erai foarte sigur pe tine la cei 16 ani! :)

      Ștergere
  5. Radule...abia pot sa scriu...printre lacrimi... emotie si ...nu mai stiu ce sentimente... ai starnit in mine o adevarata furtuna...versurile sunt demolatoare... ai grija sa nu le reciti( nici macar in gand) pe langa Cazino...este mai firav acum. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de trecere si te mai astept !
      Ehe, Cazinoul ! Pacat de nepasare ! :(

      Ștergere
  6. Ok!!!! Mi-a placut am reusit si eu sa intru pe blog, o zi buna plina de inspiratie iti doresc....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de trecere si de aprecieri ! Te mai astept ! :)

      Ștergere
  7. Erai intradevar talentat la 16 ani!Sigur a mai ramas putin din talentul de atunci, asa ca poti incerca sa mai scrii cate ceva. Acu ai putea profita si de frumusetea marii si desigur a ...muzelor de pe litoral :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adica sau mai bine spus, ce vrei sa insinuezi ???
      La muzele de pe litoral n-am sanse, caci tizul meu, Radu, mi-a luat-o cu mult inainte. A ajuns si in Madagascar, vezi:

      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=640084452671421&set=a.286473451365858.78329.286417694704767&type=1&theater

      Ștergere
  8. Nu cred ca le-a acaparat chiar pe toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa nu crezi ca nu as vrea ! La varsta mea mai obosesc si eu, asa ca ma multumesc cu 4-5! :)

      Ștergere
  9. https://www.google.ro/search?q=speedy+gonzales&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=6BsSUuT1H6ip4gTEkYGQDQ&ved=0CCwQsAQ&biw=1366&bih=599

    RăspundețiȘtergere
  10. La vârsta aia, tu, eu şi alţii cochetam cu poezia. Eram inocenţi şi-n priviri. Cât de bine o dovedesc versurile tale. Mi-a plăcut întotdeauna versul alb, liber, fără constrângerile rimei. Aşa cum e poezia ta.
    Nepoata profului de geografia te învăţa prostii :D, ce aprofundări gramaticale făceaţi voi acolo, zi repede! Mi-ar place sau mi-ar plăcea? Fetele astea, cum sucesc minţile băieţilor inocenţi ca tine! :D:)
    Poezia e străbătută de un fior optimist, îţi deschizi aşa frumos sufletul, rezonezi cu natura, însăşi ea este parte din tine. Iubesti.
    Eu eram altfel: http://blog.sporovaieli.com/daca-ar-fi-sa-scriu-despre-mine/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aprofundam gramatica tinereţii. :)
      Ştiu, ştiu corect este "mi-ar plăcea" dar nu sună bine în muzicalitatea (îmi scapă termenul corect) poeziei.

      Ștergere
  11. Eu rad doar de "aprofundarea limbii romane" ;)
    De poezie nu-mi permit, ma declar incapabila sa apreciez agest gen literar. De altfel si la postarea aceea legata de probleme de feed-back de vineri (la mine, desigur) am scris ceva legat de poezie si cum ca nu pot comenta din cauza acestei incapacitati. Probabil ca n-ai ajuns sa citesti.
    Asa ca nu rad, nu plang :)
    Sa nu comuti pe poezie ca devin muta :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi da, am aprofundat-o temeinic! Ca şi rezultat am picat bac-ul la română, am dat oralul (în sensul strict al examenului) şi am luat un 5 foarte mare care alături de 9,85 fizică, 9,95 matematică si 10 atelier mi-au dat o medie de care nu vreau să-mi amintesc. Noroc ca au fost şi doi profesori,adică bărbaţi, în comisie (vezi paranteza de mai sus) că altfel nu făceam nici armata.

      Ștergere
  12. Am citit poezia, am recitit-o, de cateva ori,continuu, asa ca o mirare.Daca-as spune frumos, mi-ar suna sec si nu as spune multe sau nu as spune tot. Doamne, cat de frumos este un suflet de 16 ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, multumesc de trecere si de cuvintele frumoase.
      Te mai astept!

      Ștergere
  13. Eu cred că ai mai scos tu una din caietul albastru pentru că stiu ca am mai citit o poezie de a ta din acele vremuri. Chiar si asa mi-as dori sa mai am ceva scris din anii in care am cochetat cu versurile. N-as fi crezut că in timp mă va prinde din nou acest microb. Dacă mai ai, scoate comorile tale ..cu ochi de caprioara pentru că sunt mature pentru acea vreme si ingenue pentru acum. Mi-e ziua precum ...ochii de căprioară: senină şi umedă. Multumesc, Radu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Adriana! Sunt patru sau cinci de toate si sunt puse toate pe blog! :)
      Doar una e ceva mai lungă, "Povestea dorului" sau cam asa ceva... Chiar sunt curios daca o gasesti dupa titlu pe Google!

      Ștergere
  14. Eu nu găsesc nimic de râs, ba din contră. Poezia ta e plăcută, deja aş vrea să fiu şi eu soarele ca să sărut marea şi să mă scald în ea, aş vrea să fiu râu ca să cobor printre stânci, să mă bucur de natură, de-aş fi vând m-aş juca necontenit printre frunze...
    Mie-mi place poezia adolescentină

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc tare mult! E adevărat că a fost scrisă pentru o fată, dar genul acesta de "vrajă" nu se mai poartă! :(

      Ștergere
  15. eu nu îmi amintesc ce scriam pe la 16 ani.... şi mă bucur că adrian te-a provocat! o meriţi... pentru că harul nu e dat pentru irosire.
    scrie... pentru că altfel florile de gând se riipesc în vânt!

    RăspundețiȘtergere
  16. Răspunsuri
    1. Multumesc Ioana! Imi place mult concursul pe care il propui!
      Cel din ianuarie la tine pe blog! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !